Research Article
BibTex RIS Cite

TECHNIQUES USED IN GROUP RECORDINGS OF STRINGS INSTRUMENTS

Year 2024, , 241 - 264, 23.09.2024
https://doi.org/10.51576/ymd.1534451

Abstract

ABSTRACT
In this study, the recording techniques for string instruments such as violin, viola, and cello in a group setting have been examined. The introduction section discusses the impact of developing technology on music production and the art of music. Following this, the history of sound recording is addressed, with a focus on the recording techniques used in the 19th century. The study emphasizes how this journey has evolved up to the present day. In the findings section, live observations were made of group string instrument recordings conducted in three different studios. In the first studio, there are five violinists, while the second and third studios each have four violinists. All three studios also include one violist and one cellist. It was observed that different recording techniques and microphone placements were employed in each of the three studios. The precautions that should be taken when using both close and distant miking techniques simultaneously are discussed. The impact of XY miking techniques on group string instrument recordings is highlighted. Techniques used in recordings conducted in different rooms are also examined. As a result, it was found that the number of group members and the number of microphones used influenced the recording techniques. It was observed that large-diaphragm condenser microphones were preferred. It is noted that the stereo positioning that will be applied during the mixing stage actually begins during the recording process. Additionally, it is stated that time-based processors (reverb and delay), which are preferred during the mixing stage, are also used during recording, whereas dynamic and frequency-based processors should not be used during the recording phase.

References

  • Aydın Öztürk, T. (2015). Müzik İcracılarının Kültür Endüstrisi ve Dinleyici Beklentileri Arasında Yeni Medya Bağlamında Uyum Stratejileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bozkır, B. (2017). Teknoloji-İnsan İlişkisi ve Teknolojinin Müzik Endüstrisini Yönlendirme Etkisi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (89-95).
  • Hazal, D. H. (2022). Ses Kayıt Cihazlarının İcadıyla Oluşan Müzik Endüstrisinde Kitlesel Müzik Tüketim Araçlarının Bireysele Dönüşümü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Işıkhan, C. (2013). Yayıncılıkta Ses Teknolojisi ve Mikrofonlar. Ankara, Görünmez Adam Yayıncılık.
  • Önen, U. (2007). Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri. İstanbul, Çitlembik Yayınları.
  • Pasinoğlu T., Pasinoğlu K. (2016). Ses Uygulamalarında Efekt ve Sinyal İşlemciler. İstanbul, Cinius Yayınları.
  • Say, A. (1985). Müzik Ansiklopedisi (4. Cilt). Ankara, Başkent Yayınevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Zeren, A. (2003). Müzik Fiziği. İstanbul, Pan Yayıncılık.
  • https://epicomposer.com/spitfire-audio-hans-zimmer-strings-review/ Erişim tarihi:22.07.2024.
  • https://www.thoughtco.com/history-of-microphones-1992144 Erişim tarihi:22.07.2024.
  • https://artloftmedia.com/the-history-of-recording-sound-music-timeline/ Erişim tarihi:22.07.2024.
  • https://www.loc.gov/collections/emile-berliner/articles-and-essays/emile-berliner-biography/ Erişim tarihi:22.07.2024.

YAYLI ÇALGILARIN GRUP KAYITLARINDA KULLANILAN TEKNİKLER

Year 2024, , 241 - 264, 23.09.2024
https://doi.org/10.51576/ymd.1534451

Abstract

ÖZ
Bu çalışmada keman, viyola ve çello gibi yaylı çalgıların grup olarak kayıt teknikleri incelenmiştir. Çalışmanın giriş bölümünde gelişen teknolojinin müzik üretimine ve müzik sanatına etkileri anlatılmıştır. Devamında ses kayıt tarihine değinilmiştir. 19. yy’da kullanılan kayıt tekniklerinden anlatılmıştır. Günümüze kadar uzanan bu serüvenin günümüzde nasıl bir hal aldığı vurgulanmıştır. Bulgular bölümde, üç farklı stüdyoda yapılan grup yaylı çalgı kaydı canlı olarak gözlemlenmiştir. Birinci stüdyoda; 5 keman, ikinci ve üçüncü stüdyolarda ise 4 keman icracısı bulunmaktadır. Her üç stüdyoda da viyola ve 1 viyolonsel icracısı bulunmaktadır. 3 stüdyoda da farklı kayıt tekniği kullanıldığı, farklı mikrofonlama tekniklerinin tercih edildiği gözlemlenmiştir. Yakın ve uzak mikrofonlama tekniğinin aynı anda kullanılması durumunda alınması gereken önlemlerden bahsedilmiştir. XY mikrofonlama tekniğinin grup yaylı çalgı kayıtlarına etkisi üzerinde durulmuştur. Farklı odalarda yapılan kayıtlarda kullanılan teknikler incelenmiştir. Sonuç olarak grup üye sayısının ve kullanılan mikrofon sayısının kayıt tekniklerini etkilediği görülmüştür. Geniş diyaframlı kondansatör mikrofonların tercih edildiği gözlemlenmiştir. Miks aşamasında yapılacak olan stereo konumlandırmanın kayıt esnasında başladığı belirtilmiştir. Yine miks aşamasında tercih edilecek olan zaman tabanlı işlemcilerin (Reverb ve delay) kayıt aşamasında da kullanıldığı ve dinamik alan ve frekans tabanlı işlemcilerin, kayıt aşamasında kullanılmaması gerektiği belirtilmiştir.

References

  • Aydın Öztürk, T. (2015). Müzik İcracılarının Kültür Endüstrisi ve Dinleyici Beklentileri Arasında Yeni Medya Bağlamında Uyum Stratejileri. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bozkır, B. (2017). Teknoloji-İnsan İlişkisi ve Teknolojinin Müzik Endüstrisini Yönlendirme Etkisi. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (89-95).
  • Hazal, D. H. (2022). Ses Kayıt Cihazlarının İcadıyla Oluşan Müzik Endüstrisinde Kitlesel Müzik Tüketim Araçlarının Bireysele Dönüşümü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Işıkhan, C. (2013). Yayıncılıkta Ses Teknolojisi ve Mikrofonlar. Ankara, Görünmez Adam Yayıncılık.
  • Önen, U. (2007). Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri. İstanbul, Çitlembik Yayınları.
  • Pasinoğlu T., Pasinoğlu K. (2016). Ses Uygulamalarında Efekt ve Sinyal İşlemciler. İstanbul, Cinius Yayınları.
  • Say, A. (1985). Müzik Ansiklopedisi (4. Cilt). Ankara, Başkent Yayınevi.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Zeren, A. (2003). Müzik Fiziği. İstanbul, Pan Yayıncılık.
  • https://epicomposer.com/spitfire-audio-hans-zimmer-strings-review/ Erişim tarihi:22.07.2024.
  • https://www.thoughtco.com/history-of-microphones-1992144 Erişim tarihi:22.07.2024.
  • https://artloftmedia.com/the-history-of-recording-sound-music-timeline/ Erişim tarihi:22.07.2024.
  • https://www.loc.gov/collections/emile-berliner/articles-and-essays/emile-berliner-biography/ Erişim tarihi:22.07.2024.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Performance, Music Technology and Recording
Journal Section Research Articles
Authors

Bekir Tanyeri 0000-0002-3303-0260

Publication Date September 23, 2024
Submission Date August 16, 2024
Acceptance Date September 5, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Tanyeri, B. (2024). YAYLI ÇALGILARIN GRUP KAYITLARINDA KULLANILAN TEKNİKLER. Yegah Müzikoloji Dergisi, 7(3), 241-264. https://doi.org/10.51576/ymd.1534451