Research Article
BibTex RIS Cite

THE ROLE OF ART IN FORMAL AND NON-FORMAL EDUCATION: PRESERVING CULTURAL HERITAGE IN MULTICULTURAL SOCIETIES WITH THE LEBANESE MODEL

Year 2024, Volume: 7 Issue: 4, 874 - 900
https://doi.org/10.51576/ymd.1562672

Abstract

ABSTRACT
Among all the branches of art, music provides a transparent interpretation of the cultural structure, ideological point of view, social character and values of a nation. Dec. In Arthur Schopenhauer and Friedrich Nietzsche, they suggested that music is a deeper, universal and directly effective tool than other art forms, and argued that it is a powerful form of expression that affects human emotions. Communication, which has a great impact on social and individual life, plays an important role in the transmission of cultural heritage from generation to generation, as well as in formal or non-formal learning activities. In this sense, it is an undeniable fact that art education is an alternative process in the diversity, decision-making and problem-solving skills that students provide on the way to access information. It is observed that art education provides opportunities for formal and non-formal learning activities in order to provide associations where opinions can be shared and discussed in social and civil life, to carry out studies that encourage people to contribute to the development of critical thinking. Lebanon, which is very advanced in education, is the fourth country in the world in the fields of mathematics and science education.Lebanon's geopolitical position and cosmopolitan ethnic structure have had a great impact on the cultural structure as well as the history of the country. in Lebanon, which has been under Ottoman rule for 500 years, the influence of Ottoman culture still continues to have an impact today. The Lebanese model to be taken as an example in the study has been chosen in the sense of ensuring the unity of culture between countries, and aims such as enabling qualifications such as art education, knowledge-skills and creativity in formal and non-formal educational activities, as well as strengthening this competence, increasing awareness of different cultures and countries, and creating international networks are taken into account.

References

  • Akgül, U. (2010). Sürdürülebilir kalkınma: uygulamalı antropolojinin eylem alanı. Antropoloji (24), 133-164.
  • Andırırbu, O. (2020). Bütünleşemeyen Lübnan’da temel siyasi aktör olarak dini gruplar. Bellek Uluslararası Tarih ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 2(2), 190-212.
  • Bayırlı, A., Bayırlı, S., & Orkun, M. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (s. 71-83). Türkiye.
  • Çataloğlu, E., Erbay, H., & Kör, H. (2013). Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, (s. 267-279). Türkiye.
  • Geldi, S. (2021). Savaş Sonrası Lübnan Sanatında İmge ve Mekân: In This House (2005). ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi (5), 23-41.
  • Kor, Z.T. (2009). Ortadoğu’nun Aynası Lübnan. İHH İnsani Yardım Vakfı Yayınları.
  • Peker Pekdemir, R. (2021, Vol. 8). Robert Schumann’ın Müziğindeki Semboller ve Op. 2 Papillons’a Gizlenmiş Anlamlar. (JSHSR).
  • Pérez, J.B.P., (2016). La Graphıe Du Corps En Mouvement Dans La Danse Dabke Et Élément Interconfessıonnel Dans Festıvıtés De Les Fılaes De Moros I Crıstıans De Alıcante Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 9(17),63-68.
  • Turan, N. S. (2011). Lübnan’da Ulusun İnşası ve Ortak Tınının Üretimi- Rahbani Kardeşler ve Feyruz. Ortadoğu Etütleri, 3(1). 193-228.
  • Turan, N. S. (2017). Lübnan’da Ulusal Kimlik İnşası Sürecinde Müziğin Temsiliyeti, Rahbaniler ve Feyruz. Milenyum Yayınları.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri: Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • İnternet: https://artbreath.org/articles/art-and-lebanon (erişim tarihi: 13 Kasım 2024)

ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMDE SANATIN ROLÜ: LÜBNAN MODELİYLE ÇOK KÜLTÜRLÜ TOPLUMLARDA KÜLTÜREL MİRASI KORUMA

Year 2024, Volume: 7 Issue: 4, 874 - 900
https://doi.org/10.51576/ymd.1562672

Abstract

ÖZ
Sanatın tüm dalları arasında müzik; bir milletin kültür yapısının, ideolojik bakış açısının, toplumsal karakterinin ve değerlerinin şeffaf bir biçimde yorumlanmasını sağlamaktadır. Arthur Schopenhauer ve Friedrich Nietzsche’de müziğin diğer sanat formlarından daha derin, evrensel ve doğrudan etkili bir araç olduğunu öne sürmüş, insan duygularını etkileyen güçlü bir ifade biçimi olduğunu savunmuşlardır. Toplumsal ve bireysel yaşamda büyük etkiye sahip olan iletişim, kültürel mirasın nesilden nesile aktarılmasında, bununla birlikte örgün veya yaygın öğrenme faaliyetlerinde de önemli bir konumdadır. Bu anlamda sanat eğitiminin, öğrencilerin bilgiye ulaşma yolunda sağladığı çeşitlilik, karar verme ve sorun çözme becerilerinde alternatif bir süreç olduğu yadsınamaz gerçektir. Sosyal ve sivil hayatta görüşlerin paylaşılıp, tartışılabilecek birlikteliklerin sağlanması, eleştirel düşünmenin gelişimine katkı sağlamasına teşvik eden çalışmaları yürütmek üzere sanat eğitiminin örgün ve yaygın öğrenme faaliyetlerine yönelik fırsatlar sağladığı gözlemlenmektedir. Eğitim konusunda çok gelişmiş olan Lübnan, matematik ve fen eğitimi alanlarında dünyanın dördüncü ülkesi konumunda yer almaktadır. Lübnan’ın jeopolitik konumu ve kozmopolit etnik yapısı ülkenin tarihine olduğu kadar kültürel yapısına da büyük etki sağlamıştır. 500 yıl boyunca Osmanlı egemenliğinde olan Lübnan’da, Osmanlı kültürünün etkisi günümüzde hala etkisini sürdürmektedir. Çalışmada örnek alınacak Lübnan modeli, ülkelerarası kültür birliğini sağlaması anlamında seçilmiş olup, örgün ve yaygın öğretim faaliyetlerinde sanat eğitimi ile bilgi-beceri ve yaratıcılık gibi yeterliliklere imkân vermesi, aynı zamanda bu yetkinliğin güçlenmesi, farklı kültür ve ülkeler hakkında farkındalığın arttırılması ve uluslararası ağların oluşturulması gibi amaçlar gözetilmektedir.

References

  • Akgül, U. (2010). Sürdürülebilir kalkınma: uygulamalı antropolojinin eylem alanı. Antropoloji (24), 133-164.
  • Andırırbu, O. (2020). Bütünleşemeyen Lübnan’da temel siyasi aktör olarak dini gruplar. Bellek Uluslararası Tarih ve Kültür Araştırmaları Dergisi, 2(2), 190-212.
  • Bayırlı, A., Bayırlı, S., & Orkun, M. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (s. 71-83). Türkiye.
  • Çataloğlu, E., Erbay, H., & Kör, H. (2013). Uzaktan ve Örgün Eğitimin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, (s. 267-279). Türkiye.
  • Geldi, S. (2021). Savaş Sonrası Lübnan Sanatında İmge ve Mekân: In This House (2005). ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi (5), 23-41.
  • Kor, Z.T. (2009). Ortadoğu’nun Aynası Lübnan. İHH İnsani Yardım Vakfı Yayınları.
  • Peker Pekdemir, R. (2021, Vol. 8). Robert Schumann’ın Müziğindeki Semboller ve Op. 2 Papillons’a Gizlenmiş Anlamlar. (JSHSR).
  • Pérez, J.B.P., (2016). La Graphıe Du Corps En Mouvement Dans La Danse Dabke Et Élément Interconfessıonnel Dans Festıvıtés De Les Fılaes De Moros I Crıstıans De Alıcante Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 9(17),63-68.
  • Turan, N. S. (2011). Lübnan’da Ulusun İnşası ve Ortak Tınının Üretimi- Rahbani Kardeşler ve Feyruz. Ortadoğu Etütleri, 3(1). 193-228.
  • Turan, N. S. (2017). Lübnan’da Ulusal Kimlik İnşası Sürecinde Müziğin Temsiliyeti, Rahbaniler ve Feyruz. Milenyum Yayınları.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri: Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • İnternet: https://artbreath.org/articles/art-and-lebanon (erişim tarihi: 13 Kasım 2024)
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Interpretation in Western Classical Music, Music Cognition, Music Education
Journal Section Research Articles
Authors

Özge Güncan 0000-0002-6376-5743

Dilara Çelik 0000-0002-5292-2184

Early Pub Date December 24, 2024
Publication Date
Submission Date October 7, 2024
Acceptance Date November 20, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 4

Cite

APA Güncan, Ö., & Çelik, D. (2024). ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMDE SANATIN ROLÜ: LÜBNAN MODELİYLE ÇOK KÜLTÜRLÜ TOPLUMLARDA KÜLTÜREL MİRASI KORUMA. Yegah Müzikoloji Dergisi, 7(4), 874-900. https://doi.org/10.51576/ymd.1562672