Research Article
BibTex RIS Cite

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 22 - 27, 21.03.2021

Abstract

Amaç: Bu çalışma üniversite öğrencilerinin bitkisel destek alma durumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı
olarak yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Araştırma Yozgat Bozok Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören
öğrenciler ile yapıldı. Tanımlayıcı olarak yapılan bu çalışmada örneklem seçimine gidilmeyip araştırmaya
katılmayı kabul eden 436 öğrenciyle tamamlandı. Veriler öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini ve
bitkisel destek alma durumlarını belirlemeye yönelik soru formu ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde
sayı, ortalama ve yüzdelik değerler kullanıldı.
Bulgular: Katılımcıların ortalama 19.00 ± 0.8 yaşında ve %57.3’ünün hemşirelik bölümünde olduğu belirlendi.
Öğrencilerin %67.5’inin bitkisel desteğe başvurduğu, %63.9’unun başvurma nedeninin sağlığı geliştirmek
olduğu saptandı. Bitkisel desteğe başvuran öğrencilerin %54.1’i bitkisel terapi, %45.9’unun ise vitaminmineral preparatı aldığı belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin yarısından fazlasının bitkisel destek aldığı ve çoğunluğunun başvurdukları bitkisel
desteklerin içeriklerinde bulunan maddelerin ne olduğunu bilmedikleri ve bitkisel destek konusunda bilgi
kaynağı olarak medyayı kullandıkları saptandı.

References

  • Referans1 Çuhadaroğlu F. Ergenlik döneminde psikolojik gelişim özellikleri. Katkı Pediatri Dergisi. 2000;21(6):863-8.

DETERMINATION OF HERBAL SUPPORT STATUS OF FACULTY OF HEALTH SCIENCES STUDENTS

Year 2021, Volume: 2 Issue: 1, 22 - 27, 21.03.2021

Abstract

Objective: This study was conducted as a descriptive to determine the status of university students to receiving
herbal support.
Material-Methods: The research was conducted with the students of Yozgat Bozok University Faculty of
Health Sciences. This descriptive study was completed with 436 students who accepted to participate in the
study, rather than choosing the sample. The data were collected using a questionnaire to determine the sociodemographic characteristics of the students and their status of receiving herbal support. Number, average and
percentage values were used in the evaluation of the data.
Results: It was determined that the average age of the participants was 19.00 ± 0.8 years and 57.3% of them
were in the nursing department. It was determined that 67.5% of the students refer to herbal support and 63.9%
of them applied because of increasing the health. It was determined that 54.1% of the students who applied for
herbal support took herbal therapy and 45.9% took vitamin-mineral preparation.
Conclusions: It was determined that more than half of the students received herbal support and the majority of
them did not know what the ingredients of the herbal supplements they applied were and used the media as a
source of information about herbal support.

References

  • Referans1 Çuhadaroğlu F. Ergenlik döneminde psikolojik gelişim özellikleri. Katkı Pediatri Dergisi. 2000;21(6):863-8.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Research Articles
Authors

Gökhan Doğukan Akarsu This is me

Rukiye Höbek Akarsu This is me

Publication Date March 21, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Akarsu, G. D., & Höbek Akarsu, R. (2021). SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(1), 22-27.
AMA Akarsu GD, Höbek Akarsu R. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. March 2021;2(1):22-27.
Chicago Akarsu, Gökhan Doğukan, and Rukiye Höbek Akarsu. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2, no. 1 (March 2021): 22-27.
EndNote Akarsu GD, Höbek Akarsu R (March 1, 2021) SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2 1 22–27.
IEEE G. D. Akarsu and R. Höbek Akarsu, “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ”, YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 22–27, 2021.
ISNAD Akarsu, Gökhan Doğukan - Höbek Akarsu, Rukiye. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 2/1 (March 2021), 22-27.
JAMA Akarsu GD, Höbek Akarsu R. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2021;2:22–27.
MLA Akarsu, Gökhan Doğukan and Rukiye Höbek Akarsu. “SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol. 2, no. 1, 2021, pp. 22-27.
Vancouver Akarsu GD, Höbek Akarsu R. SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİTKİSEL DESTEK ALMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2021;2(1):22-7.