İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 1, 46 - 52, 21.03.2022

Öz

Bilginin devamlı değiştiği günümüzde hemşirelik eğitimi de çağa uygun şekilde tasarlanmak durumundadır. Hemşirelik eğitiminde klinik uygulama becerileri, öğrencilerin hastanede görev yapmak üzere gerekli yetkinlikleri kazanmaları üzerine yoğunlaşmaktadır. Ancak, klinik muhakeme ve kritik düşünme yeteneği hemşirelik uygulamalarının öncüsü kabul edildiğinden pedagojik yöntemlerin artırılması gerekmektedir. Hemşirelik eğitimleri boyunca mesleğin bilgisi öğretilirken birçok eğitim yöntemi kullanılmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de dramadır. Drama; bireylerin çeşitli roller üstlenmelerini, bu roller ile başkalarının olaylar karşısında nasıl davrandıklarını anlamalarını ve görmelerini, dili ve iletişimi etkili bir biçimde kullanmalarını sağlamaktadır. Dramanın eğitimlerin içine entegre edilmesi, hemşirelik öğrencilerinin eğitime aktif katılımını sağlayarak eğitimin etkinliğini ve kalıcı bilginin öğrenilme düzeyini artırmaktadır. Bu makale de, hemşirelik eğitiminde drama kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • 1. Garret BM. Changing The Game; Some Thoughts On Future Healthcare Demands, Technology, Nursing And İnterprofessional Education. Nurse Educ Pract 2012;12(4): 179-181.
  • 2. Frenk J, Chen L, Bhutta Z, Cohen J, Crisp N, Evans T, Zurayk H. Health Professionals For A New Century: Transforming Education To Strengthen Health Systems In An Interdependent World. Lancet 2010; 376 (9756): 1923.
  • 3. Boctor L. Active-Learning Strategies: The Use Of A Game To Reinforce Learning İn Nursing Education. A Case Study. Nurse Educ in Pract 2013; 13(2): 96-100.
  • 4. Kaya H, Akçin E. Öğrenme Biçemleri/Stilleri ve Hemşirelik Eğitimi. C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2002; 6(2):31-35.
  • 5. Rogers C. Freedom to Learn. MacMillan College, New York; 1994
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Sultan Esra Sayar

Cantürk Çapık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sayar, S. E., & Çapık, C. (2022). HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 46-52.
AMA Sayar SE, Çapık C. HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. Mart 2022;3(1):46-52.
Chicago Sayar, Sultan Esra, ve Cantürk Çapık. “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA”. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 3, sy. 1 (Mart 2022): 46-52.
EndNote Sayar SE, Çapık C (01 Mart 2022) HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 3 1 46–52.
IEEE S. E. Sayar ve C. Çapık, “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA”, YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 46–52, 2022.
ISNAD Sayar, Sultan Esra - Çapık, Cantürk. “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA”. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 3/1 (Mart 2022), 46-52.
JAMA Sayar SE, Çapık C. HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2022;3:46–52.
MLA Sayar, Sultan Esra ve Cantürk Çapık. “HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA”. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 1, 2022, ss. 46-52.
Vancouver Sayar SE, Çapık C. HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE YENİ BİR YOL: DRAMA. YOBÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2022;3(1):46-52.