Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Yenilik Yönetimine İlişkin Yeterlikleri

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 181 - 201, 01.12.2016

Abstract

Konya ilinde öğretmenlerin yenilik yönetimine ilişkin yeterlik inançlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yenilik yönetimine ilişkin yeterlik inançları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin eğitim durumlarına göre girdi yönetimi, örgütsel kültür ve yapı, proje yönetimi boyutlarında anlamlı bir farklılık vardır. Öğretmenlerin çalıştıkları okul türlerine göre girdi yönetimi, örgütsel kültür ve yapı boyutlarında anlamlı bir farklılık vardır. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre örgütsel kültür ve yapı, proje yönetimi boyutlarında anlamlı bir farklılık vardır. Analiz sonuçlara göre yaş değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmektedir. Öğretmenlerin okuldaki kıdemlerine göre yenilik stratejisi örgütsel kültür ve yapı, proje yönetimi boyutlarında anlamlı bir farklılık vardır. Öğretmenlerin öğrenci sayılarına göre anlamlı bir farklılık yoktur. Öğretmenlerin okullarındaki öğretmen sayılarına göre girdi yönetimi boyutunda anlamlı bir farklılık vardır.

References

  • Bülbül Tuncer (2012). Okullarda Yenilik Yönetimi Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Cilt:12, Sayı:1, ss.157-175
  • Elçi Şirin (2014). İnovasyon Rehberi: Kârlılık ve Rekabetin Elkitabı, Ankara: İnomer Yayınları
  • Göl Ezgi ve Bülbül Tuncer (2012). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Yenilik Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğretmen Algıları, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, Ağustos, ss.97-109
  • Gülcü Aslan, Tutar Hasan, Yeşilyurt Cavit (2004). Sağlık Sektöründe Veri Zarflama Analizi Yöntemi İle Göreceli Verimlilik Analizi, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Shapiro Hanne, Jens Henrik Haahr and Ida Bayer (2007). Background Paper on Innovation and Education, The European Commission, DG Education & Culture in the context of a planned Green Paper on Innovation
  • Tekin Mahmut, Adem Öğüt, Hasan Kürşat Güleş (2003). Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım

Teachers' competences in Innovation Management

Year 2016, Volume: 2 Issue: 3, 181 - 201, 01.12.2016

Abstract

This study aimed to determine the efficacy of teachers in the province has reached the following conclusions on innovation management in Konya. Efficacy beliefs of teachers in the innovation management research results show significant differences by gender. Input management based on the type of school they work the  teachers, there is a significant difference in organizational culture and structure size. Organizational culture and structure according to the seniority of the teachers, there is a significant difference in the size of the project management. According to analysis by age it shows that the variable was not statistically  significant. Innovation strategies according to their seniority teachers in the school organizational culture and structure, there is a significant difference in the size of the project management. There was no significant difference in the number of teachers by students. Teachers in size according to the number of teachers in school management inputs are significant differences.

References

  • Bülbül Tuncer (2012). Okullarda Yenilik Yönetimi Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, Cilt:12, Sayı:1, ss.157-175
  • Elçi Şirin (2014). İnovasyon Rehberi: Kârlılık ve Rekabetin Elkitabı, Ankara: İnomer Yayınları
  • Göl Ezgi ve Bülbül Tuncer (2012). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Yenilik Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğretmen Algıları, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, Ağustos, ss.97-109
  • Gülcü Aslan, Tutar Hasan, Yeşilyurt Cavit (2004). Sağlık Sektöründe Veri Zarflama Analizi Yöntemi İle Göreceli Verimlilik Analizi, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Shapiro Hanne, Jens Henrik Haahr and Ida Bayer (2007). Background Paper on Innovation and Education, The European Commission, DG Education & Culture in the context of a planned Green Paper on Innovation
  • Tekin Mahmut, Adem Öğüt, Hasan Kürşat Güleş (2003). Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Birekul This is me

Publication Date December 1, 2016
Acceptance Date August 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Birekul, M. (2016). Öğretmenlerin Yenilik Yönetimine İlişkin Yeterlikleri. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(3), 181-201.
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.