Research Article
BibTex RIS Cite

A Research on Relation between Mindfulness and Happiness

Year 2020, Volume: 6 Issue: 8, 63 - 72, 01.03.2020

Abstract

There are many researches made on the subject of mindfulness. Many of these researches are based on the effect of mindfulness on handling stress, others focus on the relation between mindfulness and depression, worries, negative thoughts. This research is made to find the relation between mindfulness and happiness. In this research, the surveys were run on 166 participants from different gender and age from Turkey (n=166). In similar researches, this relation was found in positive way. In this research, it is found out that there is a significant, positive, low level relation between mindfulness and happiness.

References

  • Akduman, G., Yüksekbilgili, Z. (2015). İnsan Kaynaklarında Yeni Bir Vizyon: Mutluluk Yönetimi. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Argyle, M., Martin.M. ve Crossland, J. (1989). Happiness as a Function of Personality and Social Encounters. In J. P. Forgas & J. M. Innes (Eds.), Recent advances in Social Psychology: An International Perspective, New York: Elsevier North-Holland, 189-203.
  • Brown, K. W. ve Ryan, R. M. (2003). The Benefits of Being Present: Mindfulness and Its Role in Psychological Well-Being. Journal of Personality and Social Psychology, 84 (4), 822-848.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çatak,P.D. Ögel, K. (2010). Farkındalık Temelli Terapiler ve Terapötik Süreçler, Klinik Psikiyatri Dergisi 13(2), 85-91.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Doğan, T. ve Çötok, N. A. (2011). Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 4(36), 165-172.
  • Eryılmaz, A. (2010). Ergenler İçin Öznel İyi Oluşu Arttırma Stratejilerinin Geliştirilmesi. Türk Rehberlik ve Psikolojik Danışma Dergisi. 4(33), 81-88.
  • Eryılmaz, A. ve Öğülmüş, S. (2010). Ergenlikte Öznel Iyi Oluş ve Beş Faktörlü Kişilik Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 189-203.
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London, Thousand Oaks, Sage Publications, New Delhi.
  • Kınay, F. (2013) Beş Boyutlu Bilinçli Farkındalık Ölçeği’ni Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Psikoloji Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Özdoğan, H. (2018). Yetişkinlerin Bilinçli Farkındalık Düzeylerinin İyimserlik ve Yaşam Doyumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Psikolojik Danışma Rehberlik Yüksek Lisans Programı, Samsun.
  • Özyeşil, Z. Arslan, C., Kesici, Ş., ve Deniz,M.E. (2011). Bilinçli Farkındalık Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Selçuk Üniversitesi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(160), 224-235.
  • Yavuz, Ç. (2006). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğrencilerinde Öznel İyi Olma Hali, Psikiyatrik Belirtiler ve Bazı Kişilik Özellikleri:Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yetim, Ü. (2001). Toplumdan Bireye Mutluluk Resimleri. Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Yılmam, B. (2019). Bilinçli Farkindalik ve Öz-Duyarliliğin Öznel İyi Oluş Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Anabilim Dalı, Psikoloji Yüksek Lisans Programı, İstanbul.

Bilinçli Farkındalık Düzeyi ile Bireysel Mutluluk Düzeyi Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma

Year 2020, Volume: 6 Issue: 8, 63 - 72, 01.03.2020

Abstract

Bilinçli farkındalık ile ilgili bugüne kadar yapılmış pek çok çalışma vardır. Bu çalışmaların önemli bir kısmı bilinçli farkındalığın stresle başa çıkmadaki etkisi üzerine iken bir kısmı da bilinçli farkındalık düzeylerinin depresyon, anksiyete, kaygı, olumsuz duygularla başa çıkma arasındaki ilişki üzerine yapılmıştır. Bu çalışma bilinçli farkındalık ile öznel iyi oluş içinde tanımlanan bireysel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi anlamlandırmak üzere yapılmıştır. Çalışma kapsamında farklı cinsiyet ve yaşa mensup, Türkiye sınırları içerisinde yaşayan 166 katılımcı ile anket yapılmıştır (n=166). Benzer çalışmalar bu ilişkiyi orta düzeyde pozitif olarak tanımlamaktadır. Bu çalışmanın sonucunda bilinçli farkındalık ile mutluluk arasında anlamlı ve pozitif yönde, düşük düzeyde bir ilişki ortaya koyulmuştur.

References

  • Akduman, G., Yüksekbilgili, Z. (2015). İnsan Kaynaklarında Yeni Bir Vizyon: Mutluluk Yönetimi. Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Argyle, M., Martin.M. ve Crossland, J. (1989). Happiness as a Function of Personality and Social Encounters. In J. P. Forgas & J. M. Innes (Eds.), Recent advances in Social Psychology: An International Perspective, New York: Elsevier North-Holland, 189-203.
  • Brown, K. W. ve Ryan, R. M. (2003). The Benefits of Being Present: Mindfulness and Its Role in Psychological Well-Being. Journal of Personality and Social Psychology, 84 (4), 822-848.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Çatak,P.D. Ögel, K. (2010). Farkındalık Temelli Terapiler ve Terapötik Süreçler, Klinik Psikiyatri Dergisi 13(2), 85-91.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara
  • Doğan, T. ve Çötok, N. A. (2011). Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formunun Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 4(36), 165-172.
  • Eryılmaz, A. (2010). Ergenler İçin Öznel İyi Oluşu Arttırma Stratejilerinin Geliştirilmesi. Türk Rehberlik ve Psikolojik Danışma Dergisi. 4(33), 81-88.
  • Eryılmaz, A. ve Öğülmüş, S. (2010). Ergenlikte Öznel Iyi Oluş ve Beş Faktörlü Kişilik Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 189-203.
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London, Thousand Oaks, Sage Publications, New Delhi.
  • Kınay, F. (2013) Beş Boyutlu Bilinçli Farkındalık Ölçeği’ni Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Bilim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Psikoloji Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Özdoğan, H. (2018). Yetişkinlerin Bilinçli Farkındalık Düzeylerinin İyimserlik ve Yaşam Doyumlarına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Psikolojik Danışma Rehberlik Yüksek Lisans Programı, Samsun.
  • Özyeşil, Z. Arslan, C., Kesici, Ş., ve Deniz,M.E. (2011). Bilinçli Farkındalık Ölçeği’ni Türkçeye Uyarlama Çalışması. Selçuk Üniversitesi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(160), 224-235.
  • Yavuz, Ç. (2006). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğrencilerinde Öznel İyi Olma Hali, Psikiyatrik Belirtiler ve Bazı Kişilik Özellikleri:Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yetim, Ü. (2001). Toplumdan Bireye Mutluluk Resimleri. Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Yılmam, B. (2019). Bilinçli Farkindalik ve Öz-Duyarliliğin Öznel İyi Oluş Üzerindeki Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Anabilim Dalı, Psikoloji Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Naime Şimşek Yüksekbilgili

Publication Date March 1, 2020
Acceptance Date March 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 8

Cite

APA Şimşek Yüksekbilgili, N. (2020). Bilinçli Farkındalık Düzeyi ile Bireysel Mutluluk Düzeyi Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(8), 63-72.
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.