İlacın tıbbi ve toplumsal nitelikli bir ürün olması sebebiyle, ilaç lojistiğinin süreçleri diğer ürün gruplarına nazaran daha fazla prosedürel operasyon gerektirmektedir. Özellikle soğuk zincir ürünlerin, soğuk zinciri kırılmadan hastaya ulaştırılması ve miyadi özellikleri nedeniyle geri çekilebilmesi prosedürel işlemlerin takibini zorunlu kılmaktadır. Ülkelerde yerel otoritelerin ilaç lojistiği konusundaki hassasiyeti, yukarıda belirtilen durumları, yerel otorite olarak kontrol altında tutma zaruretinden kaynaklanmaktadır. Ülkemizde, İlaç Takip Sisteminin (ITS) uygulamaya geçirilmesi ile kupür sahteciliğini önleme ve ilacın nihai kullanıcıya güvenli bir şekilde ulaşması sağlanmıştır.
Bu makalede; ilacın güvenliğini sağlayacak şekilde ürün sevkiyatlarını yapan ilaç lojistik firmalarının operasyonlarından bahsedilerek, dış kaynak kullanımı olarak ilaç lojistiğini devreden firmalar ile devralan firmalar arasındaki iletişimin rolüne yer verilmiştir.
Etik beyana gerek yoktur.
-
Doktora Danışmanım Sayın Prof. Dr. Hasan ÖZYURT'a teşekkür ederim.
Since the drug is a medical and social product, the processes of drug logistics require more procedural operations compared to other product groups. In particular, the delivery of cold chain products to the patient without breaking the cold chain and their withdrawal due to their expiration date necessitate the monitoring of procedural processes. The sensitivity of local authorities in countries regarding drug logistics stems from the necessity of keeping the above-mentioned situations under control as local authorities. In our country, the implementation of the Drug Tracking System (ITS) has prevented counterfeiting and ensured that the drug reaches the end user safely.
This article discusses the operations of pharmaceutical logistics companies that ship products in a way that ensures the safety of the drug, and the role of communication between companies that transfer pharmaceutical logistics as outsourcing and companies that take over are discussed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 17 |