BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamlara Yönelik Tutumlarının İzinli Pazarlama Ekseninde İncelenmesi

Year 2012, Volume: 19 Issue: 2, 17 - 36, 01.06.2012

Abstract

References

  • ALTUNA, Oylum Korkut ve Faruk A. KONUK (2009), “Understanding Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising and Its Impact on Consumers’ Behavioral Intentions: A Cross-Market Comparison of United States and Turkish Consumers”, International Journal of Mobile Marketing, 4 (2), 43-51.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, COŞKUN, Recai, BAYRAKTAROĞLU, Serkan ve Engin YILDIRIM (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Kasım, Adapazarı: Sakarya Yayıncılık.
  • AYANWALE, Adeolu B., ALIMI, Taiwo ve Matthew A. AYANBIMIPE (2005), “The Influence of Advertising on Consumer Brand Preference”, Journal of Social Science, 10(1), 9-16.
  • BARUTÇU, Süleyman ve Meltem Öztürk GÖL (2009), “Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar”, KMU İİBF Dergisi, Aralık, 11(17), 24-41.
  • BARUTÇU, Süleyman (2008), “Mobil Pazarlama: Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler”. İ. Varinli ve K. Çatı (Ed.), Ankara: Detay Yayıncılık, 259-285’den aktaran Barutçu (2009).
  • BARUTÇU, Süleyman (2007), “Attitudes Towards Mobile Marketing Tools: A Study of Turkish Consumers”, Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 16(1), 26- 38.
  • BARWISE, Patrick ve Colin STRONG (2002), “Permission-Based Mobile Advertising”, Journal of Interactive Marketing, Winter, 16(1), 14-24.
  • CARROLL, Amy, BARNES, Stuart J., SCORNAVACCA, Eusebio ve Keith FLETCHER (2007), “Consumer Perceptions and Attitudes Towards SMS Advertising: Recent Evidence from New Zealand”, International Journal of Advertising, 26(1), 79-98.
  • CLEFF, Evelyne B. (2007), “Privacy Issues in Mobile Advertising”, International Review of Law, Computers and Technology, November, 21(3), 225-236.
  • DOWUONA, Samuel (2011), “Mobile phone users around the world sent five trillion SMS in 2010”, http://www.ghanabusinessnews.com/2011/01/28/ mobile-phone-users-around-the-world-sent-five-trillion-sms-in-2010/ (19.08.2011).
  • DUCOFFE, Robert. H. (1996), “Advertising Value and Advertising on the Web”, Journal of Advertising Research, September-October, 21-35.
  • GODIN, Seth (2001), Permission Marketing, İstanbul: Rota Yayınları.
  • HAGHIRIAN, Parissa ve Maria MALDBERGER (2006), “A Cross-Cultural Analysis of Perceptions of Mobile Advertising- A Survey among Austrian and Japanese Students, Research Paper, 1-11.
  • HANLEY, Michael ve Michael BECKER (2006), “Cell Phone Usage and Advertising Acceptance Among College Students: A Four-Year Analysis”, International Journal of Mobile Marketing, 1(2), 67-78.
  • HEREWEAD (2011), Mobil Reklamcılık
  • İstatistikleri-Türkiye 2010, http://
  • www.slideshare.net/ufukkilic/trkiye-2010-mobil-reklam-statistikleri (20.09.2011)
  • MA, Jun, SUNTORNPITHUG, Nichaya ve Gökhan KARAATLI (2009), “Mobile Advertising: Does it Work for Everyone?”, International Journal of Mobile Marketing, Winter, 4(2), 28-35.
  • MACKENZIE, Scott. B. ve Richard J. LUZT (1989), “An Empirical Examination of The Structural Antecedents of Attitude Toward the Ad In An Advertising Pretesting Context”, Journal of Marketing, 53, 48-65.
  • MCQUAIL, Denis (1983), Mass Communication Theory: An Introduction, London: Sage Publication’dan aktaran Haghirian ve Maldberger (2006).
  • NAKİP, Mahir (2006), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Genişletilmiş 2. Basım, Eylül, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2004), Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-1, Genişletilmiş 5. Baskı, Eylül, Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • RITTIPPANT, Nattharika, WITTHAYAWARAKUL, Jedsada, PATCHRABHON, Limpiti ve Nathadej LERTDEJDECHA (2009), “Consumers’ Perception of the Effectiveness of Short Message Service (SMS) and Multimedia Message Service (MMS) as Marketing Tools”, Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology, May, 41, 815-822.
  • SEKERAN, Uma (2003), Research Methods for Business: A Skill Building Approach, Fourth Edition, New York: John Wiley&Sons Inc.
  • ŞAHİN, Ayşe (2004), Müşteri Odaklı Pazarlama Yöntemleri, 1. Bası, Şubat, İstanbul: Beta Basım.
  • TARHAN, Burçin (Temmuz 2011), “Mahremiyetimizi Kanun Koruyacak ”, Bilgi Çağı Dergisi, 80, http://www.bilgicagi.com/Yazilar/6466-mahremiyetimizi _kanun_koruyacak.aspxMahremiyetimizi kanun koruyacak (12.10.2011)
  • TSANG, Melody M., HO, Shu-Chun Ho ve Ting-Peng LIANG (2004), “Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising: An Empirical Study”, International Journal of Electronic Commerce, Spring, 8(3), 65-78.
  • TÜRKİYE ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜ (2010), “Üç Aylık Pazar Verileri Raporu”, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Sektörel Araştırma ve Stratejiler Dairesi Başkanlığı, Sayı:10, Ağustos, Ankara.
  • USTA, R. (2009), “Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamcılığa Karşı Tutumları”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2), 294-309.
  • VARİNLİ, İnci (2008), Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • “Bonus Sevgililer Günü Kampanyası”, http://mobilpazarlama.turkcell.com.tr/ ?p=694 (19.09.2011).
  • “HSBC Mobil Reklam Projeleri”, http://mobilpazarlama.turkcell.com.tr/?s=HSBC (23.03.2011).
  • “Kanyon Mobil Sayfası”, http://mobilpazarlama.turkcell.com.tr/?s= Kanyon+Mo bil+Sayfas% C4%B1 (22.02.2010).
  • “Kişi Başına 4 Cep Telefonu”, Sabah, 12.05.2011, www.sabah.com.tr (24.10.2011).
  • “Reklam SMS'lerinden Kurtulmanın Yolu”, Hürriyet, 14.01.2011.
  • “Sanayi ve Ticaret Bakanı Sayın Nihat Ergün’ün TBMM’ye Sunulmak Üzere Bakanlar Kurulu Tarafından Kabul Edilen “Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı” ile İlgili Basın Bildirisi”, http://www.sanayi.gov.tr/PressReleases.aspx?dataID=230 (04.07.2011).

Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamlara Yönelik Tutumlarının İzinli Pazarlama Ekseninde İncelenmesi

Year 2012, Volume: 19 Issue: 2, 17 - 36, 01.06.2012

Abstract

Tutundurma amaçlı mesajların farklı uygulamalar ile doğrudan cep telefonlarına iletilmesi anlamına gelen mobil reklamlar, son yıllarda firmalar tarafından çok sık tercih edilen bir yöntem olmuştur. Ülkemizdeki cep telefonu kullanımındaki hızlı artış bu yönteme olan ilgiyi daha da arttırmakta, cep telefonlarının pazarlama amaçlı kullanımına gittikçe daha çok rastlanmaktadır. Araştırma kapsamında, Celal Bayar ve Mersin Üniversitelerinde eğitim-öğretim gören toplam 800 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen saha araştırması ile öğrencilerin mobil reklamlara ilişkin tutumları ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu iki üniversitenin öğrencilerinin mobil reklamların bilgilendirme, eğlendirme, güvenilirlik, kişiselleştirme ve sinirlendirme boyutlarına ilişkin tutumları arasında farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Yapılan bağımsız iki örnek t testi sonucunda; iki grup arasında mobil reklamların sadece eğlendirme ve sinirlendirme boyutları açısından anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır

References

  • ALTUNA, Oylum Korkut ve Faruk A. KONUK (2009), “Understanding Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising and Its Impact on Consumers’ Behavioral Intentions: A Cross-Market Comparison of United States and Turkish Consumers”, International Journal of Mobile Marketing, 4 (2), 43-51.
  • ALTUNIŞIK, Remzi, COŞKUN, Recai, BAYRAKTAROĞLU, Serkan ve Engin YILDIRIM (2007), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Kasım, Adapazarı: Sakarya Yayıncılık.
  • AYANWALE, Adeolu B., ALIMI, Taiwo ve Matthew A. AYANBIMIPE (2005), “The Influence of Advertising on Consumer Brand Preference”, Journal of Social Science, 10(1), 9-16.
  • BARUTÇU, Süleyman ve Meltem Öztürk GÖL (2009), “Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar”, KMU İİBF Dergisi, Aralık, 11(17), 24-41.
  • BARUTÇU, Süleyman (2008), “Mobil Pazarlama: Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler”. İ. Varinli ve K. Çatı (Ed.), Ankara: Detay Yayıncılık, 259-285’den aktaran Barutçu (2009).
  • BARUTÇU, Süleyman (2007), “Attitudes Towards Mobile Marketing Tools: A Study of Turkish Consumers”, Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing, 16(1), 26- 38.
  • BARWISE, Patrick ve Colin STRONG (2002), “Permission-Based Mobile Advertising”, Journal of Interactive Marketing, Winter, 16(1), 14-24.
  • CARROLL, Amy, BARNES, Stuart J., SCORNAVACCA, Eusebio ve Keith FLETCHER (2007), “Consumer Perceptions and Attitudes Towards SMS Advertising: Recent Evidence from New Zealand”, International Journal of Advertising, 26(1), 79-98.
  • CLEFF, Evelyne B. (2007), “Privacy Issues in Mobile Advertising”, International Review of Law, Computers and Technology, November, 21(3), 225-236.
  • DOWUONA, Samuel (2011), “Mobile phone users around the world sent five trillion SMS in 2010”, http://www.ghanabusinessnews.com/2011/01/28/ mobile-phone-users-around-the-world-sent-five-trillion-sms-in-2010/ (19.08.2011).
  • DUCOFFE, Robert. H. (1996), “Advertising Value and Advertising on the Web”, Journal of Advertising Research, September-October, 21-35.
  • GODIN, Seth (2001), Permission Marketing, İstanbul: Rota Yayınları.
  • HAGHIRIAN, Parissa ve Maria MALDBERGER (2006), “A Cross-Cultural Analysis of Perceptions of Mobile Advertising- A Survey among Austrian and Japanese Students, Research Paper, 1-11.
  • HANLEY, Michael ve Michael BECKER (2006), “Cell Phone Usage and Advertising Acceptance Among College Students: A Four-Year Analysis”, International Journal of Mobile Marketing, 1(2), 67-78.
  • HEREWEAD (2011), Mobil Reklamcılık
  • İstatistikleri-Türkiye 2010, http://
  • www.slideshare.net/ufukkilic/trkiye-2010-mobil-reklam-statistikleri (20.09.2011)
  • MA, Jun, SUNTORNPITHUG, Nichaya ve Gökhan KARAATLI (2009), “Mobile Advertising: Does it Work for Everyone?”, International Journal of Mobile Marketing, Winter, 4(2), 28-35.
  • MACKENZIE, Scott. B. ve Richard J. LUZT (1989), “An Empirical Examination of The Structural Antecedents of Attitude Toward the Ad In An Advertising Pretesting Context”, Journal of Marketing, 53, 48-65.
  • MCQUAIL, Denis (1983), Mass Communication Theory: An Introduction, London: Sage Publication’dan aktaran Haghirian ve Maldberger (2006).
  • NAKİP, Mahir (2006), Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Genişletilmiş 2. Basım, Eylül, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • ÖZDAMAR, Kazım (2004), Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-1, Genişletilmiş 5. Baskı, Eylül, Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • RITTIPPANT, Nattharika, WITTHAYAWARAKUL, Jedsada, PATCHRABHON, Limpiti ve Nathadej LERTDEJDECHA (2009), “Consumers’ Perception of the Effectiveness of Short Message Service (SMS) and Multimedia Message Service (MMS) as Marketing Tools”, Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology, May, 41, 815-822.
  • SEKERAN, Uma (2003), Research Methods for Business: A Skill Building Approach, Fourth Edition, New York: John Wiley&Sons Inc.
  • ŞAHİN, Ayşe (2004), Müşteri Odaklı Pazarlama Yöntemleri, 1. Bası, Şubat, İstanbul: Beta Basım.
  • TARHAN, Burçin (Temmuz 2011), “Mahremiyetimizi Kanun Koruyacak ”, Bilgi Çağı Dergisi, 80, http://www.bilgicagi.com/Yazilar/6466-mahremiyetimizi _kanun_koruyacak.aspxMahremiyetimizi kanun koruyacak (12.10.2011)
  • TSANG, Melody M., HO, Shu-Chun Ho ve Ting-Peng LIANG (2004), “Consumer Attitudes Toward Mobile Advertising: An Empirical Study”, International Journal of Electronic Commerce, Spring, 8(3), 65-78.
  • TÜRKİYE ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜ (2010), “Üç Aylık Pazar Verileri Raporu”, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Sektörel Araştırma ve Stratejiler Dairesi Başkanlığı, Sayı:10, Ağustos, Ankara.
  • USTA, R. (2009), “Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamcılığa Karşı Tutumları”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2), 294-309.
  • VARİNLİ, İnci (2008), Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, 2. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • “Bonus Sevgililer Günü Kampanyası”, http://mobilpazarlama.turkcell.com.tr/ ?p=694 (19.09.2011).
  • “HSBC Mobil Reklam Projeleri”, http://mobilpazarlama.turkcell.com.tr/?s=HSBC (23.03.2011).
  • “Kanyon Mobil Sayfası”, http://mobilpazarlama.turkcell.com.tr/?s= Kanyon+Mo bil+Sayfas% C4%B1 (22.02.2010).
  • “Kişi Başına 4 Cep Telefonu”, Sabah, 12.05.2011, www.sabah.com.tr (24.10.2011).
  • “Reklam SMS'lerinden Kurtulmanın Yolu”, Hürriyet, 14.01.2011.
  • “Sanayi ve Ticaret Bakanı Sayın Nihat Ergün’ün TBMM’ye Sunulmak Üzere Bakanlar Kurulu Tarafından Kabul Edilen “Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı” ile İlgili Basın Bildirisi”, http://www.sanayi.gov.tr/PressReleases.aspx?dataID=230 (04.07.2011).
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayşe Şahin This is me

Pınar Aytekin This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Şahin, A., & Aytekin, P. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamlara Yönelik Tutumlarının İzinli Pazarlama Ekseninde İncelenmesi. Journal of Management and Economics, 19(2), 17-36.