BibTex RIS Cite

İşgörenlerin Demografik Özelliklerine Göre İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları Algılarının Belirlenmesi: Bir Alan Araştırması

Year 2014, Volume: 21 Issue: 1, 19 - 34, 13.09.2014
https://doi.org/10.18657/yecbu.72219

Abstract

In this study, firstly, the concept of human resource management is discussed. Secondly, it is investigated that whether or not, the concepts of human resource functions of a total of 117 employees working at a business enterprise in garment industry, according to demographic characteristics. In other words, the main objective of this study is to determine the differences between demographic characteristics of the concepts of human resource functions. The data were gathered by human resource functional concept scale consisting of 30 questions. In this context, frequency analysis, factor analysis, reliability analysis, Kolmogorov-Smirnov normal distribution tests were applied by using SPSS 14 program. In this context, hypotheses were formed and tested by applying Mann-Whitney U and Kruskal Wallis tests. In conclusion, the concept of salary management and regularity of employees shows differences according to work year and number of child; the concept of career management and fair behavior of employees shows differences according to income level; the concept of training and motivation of employees shows differences according to income level; the concept of to be promoted in organization of employees shows differences according to number of siblings.

References

  • Akova, O., Sarıışık, M. Ve Akbaba, A. (2007), Seyahat acentalarında işgören bulma ve işgören seçme yöntemlerine yönelik bir araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13, 275-296.
  • Alpar, R. (2011), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Chuang, C., Chen, S. ve Chuang, C. (2013), “Human Resource Management Practices and Organizational Social Capital: The Role of Industrial Characteristics”, Journal of Business Research, 66, 678-687.
  • Daft, R.L. (2008), Management, Eighth Edition, Thomson South-Western, USA.
  • Dessler, G. (1998), Management, Prentice-Hall International, Inc. USA.
  • Erol, İ. (2004), Organizasyonların yeniden yapılanmaları sürecinde eğitim ve geliştirme programları ve uygulama örnekleri, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 59(2), 39
  • Göksu, N. ve Öz, B. (2008), Etkin ücret yönetiminin işletmeye sağlayacağı yararlar konusunda işgören algılamaları: bir alan çalışması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 419-436.
  • Güven, M., Bakan, İ. ve Yeşil, S. (2005), Çalışanların iş ve ücret tatmini boyutlarıyla demografik özellikler arasındaki ilişkiler: Bir alan çalışması, Yönetim ve Ekonomi, Cilt 12, Sayı 1, 127-1
  • Kara, D. (2010), Performans değerlendirme yöntemi olarak 360 derece geribildirim sürecinin orta kademe yöneticilerin iş başarısına olan etkisi: 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(1), 87-97.
  • Kılıç, G. ve Öztürk, Y. (2009), Kariyer Yönetimi: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, 45-60.
  • Kreitner, R. (2009), Management, Eleventh Edition, Houghton MifflinHarcount Publishing, Canada. Mathis, R.L. ve Jackson, J.H. (2011), Human Resource Management, Thirteenth Edition, SouthWestern Cengage Learning, USA.
  • Marco-Lajara, B. ve Ubeda-Garcia, M. (2013), “Human resource management approaches in Spanish hotels: An introductory analysis”, International Journal of Hospitality Management, 35, 339-347.
  • Mejia, L.R.G., Balkin, D.B. ve Cardy, R.L. (2012), Managing Human Resources, Seventh Edition, Pearson Publishing, USA.
  • Stewart, G.L. ve Brown, K.G. (2011), Human resource management: linking strategy to practice, Second Edition, John Wiley & Sons, USA.
  • Tozkoparan, G. ve Taşoğlu, J. (2011), İş sağlığı ve güvenliği uygulamaları ile ilgili işgörenlerin tutumlarını belirlemeye yönelik bir araştırma, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(1), 181-209.
  • Yumuşak, S. ve Kışlalıoğlu, R.S. (2013), İşletmeler üzerinde insan kaynakları planlamasının yeri ve önemi üzerine bir alan uygulaması, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 36, Nisan, 57-70.
  • EKLER Sorular Ortalama İfadeler Faktör 1, Kariyer Yönetimi ve Adil Davranış Faktör 4, Eğitim ve Motivasyon S30 3,12 Fabrikamızda verilen küçük hediyeler çalışanları motive eder. S7 2,99 Fabrikamızda çalışanlara yönelik işle ilgili eğitim programları yapılmaktadır. Faktör 5, Örgüt İçi Terfi S1 3,14 Fabrikamızda terfi etmede öncelik çalışanlardadır. S2 3,29 Fabrikamızda içeriden çalışanların terfi ettirilmesi motivasyonu arttırır. Faktör 6, İş Güvenliği ve Uygun Çalışma Ortamı

İşgörenlerin Demografik Özelliklerine Göre İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları Algılarının Belirlenmesi: Bir Alan Araştırması

Year 2014, Volume: 21 Issue: 1, 19 - 34, 13.09.2014
https://doi.org/10.18657/yecbu.72219

Abstract

Çalışmada ilk olarak insan kaynakları yönetimi kavramı ele alınmıştır. İkinci olarak ise konfeksiyon sektöründeki bir işletmede çalışan 117 işgörenin insan kaynakları fonksiyonları algılarının demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Yani insan kaynakları fonksiyonları algılarının hangi demografik özelliklere göre farklılık gösterdiğini belirleyebilmek çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 30 soruluk insan kaynakları fonksiyonları algısı ölçeği ile veriler toplanmıştır. Bu kapsamda SPSS 14 kullanılarak frekans analizi, faktör analizi, güvenilirlik analizi, Kolmogorov Smirnov normal dağılım testi uygulanmıştır. Bu kapsamda hipotezler oluşturulmuş ve Mann Whitney U ile Kruskal Wallis testleri uygulanarak test edilmiştir. Sonuç olarak ücret yönetimi ve düzeni algısının işgörenlerin çalışma yılına ve çocuk sayısına göre farklılık gösterdiği, kariyer yönetimi ve adil davranış algısının işgörenlerin gelir düzeyine göre farklılık gösterdiği, eğitim ve motivasyon algısının işgörenlerin gelir düzeyine göre farklılık gösterdiği, örgüt içi terfi algısının işgörenlerin kardeş sayısına göre farklılık gösterdiği bulunmuştur.

References

  • Akova, O., Sarıışık, M. Ve Akbaba, A. (2007), Seyahat acentalarında işgören bulma ve işgören seçme yöntemlerine yönelik bir araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13, 275-296.
  • Alpar, R. (2011), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Chuang, C., Chen, S. ve Chuang, C. (2013), “Human Resource Management Practices and Organizational Social Capital: The Role of Industrial Characteristics”, Journal of Business Research, 66, 678-687.
  • Daft, R.L. (2008), Management, Eighth Edition, Thomson South-Western, USA.
  • Dessler, G. (1998), Management, Prentice-Hall International, Inc. USA.
  • Erol, İ. (2004), Organizasyonların yeniden yapılanmaları sürecinde eğitim ve geliştirme programları ve uygulama örnekleri, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 59(2), 39
  • Göksu, N. ve Öz, B. (2008), Etkin ücret yönetiminin işletmeye sağlayacağı yararlar konusunda işgören algılamaları: bir alan çalışması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 419-436.
  • Güven, M., Bakan, İ. ve Yeşil, S. (2005), Çalışanların iş ve ücret tatmini boyutlarıyla demografik özellikler arasındaki ilişkiler: Bir alan çalışması, Yönetim ve Ekonomi, Cilt 12, Sayı 1, 127-1
  • Kara, D. (2010), Performans değerlendirme yöntemi olarak 360 derece geribildirim sürecinin orta kademe yöneticilerin iş başarısına olan etkisi: 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(1), 87-97.
  • Kılıç, G. ve Öztürk, Y. (2009), Kariyer Yönetimi: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, 45-60.
  • Kreitner, R. (2009), Management, Eleventh Edition, Houghton MifflinHarcount Publishing, Canada. Mathis, R.L. ve Jackson, J.H. (2011), Human Resource Management, Thirteenth Edition, SouthWestern Cengage Learning, USA.
  • Marco-Lajara, B. ve Ubeda-Garcia, M. (2013), “Human resource management approaches in Spanish hotels: An introductory analysis”, International Journal of Hospitality Management, 35, 339-347.
  • Mejia, L.R.G., Balkin, D.B. ve Cardy, R.L. (2012), Managing Human Resources, Seventh Edition, Pearson Publishing, USA.
  • Stewart, G.L. ve Brown, K.G. (2011), Human resource management: linking strategy to practice, Second Edition, John Wiley & Sons, USA.
  • Tozkoparan, G. ve Taşoğlu, J. (2011), İş sağlığı ve güvenliği uygulamaları ile ilgili işgörenlerin tutumlarını belirlemeye yönelik bir araştırma, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(1), 181-209.
  • Yumuşak, S. ve Kışlalıoğlu, R.S. (2013), İşletmeler üzerinde insan kaynakları planlamasının yeri ve önemi üzerine bir alan uygulaması, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 36, Nisan, 57-70.
  • EKLER Sorular Ortalama İfadeler Faktör 1, Kariyer Yönetimi ve Adil Davranış Faktör 4, Eğitim ve Motivasyon S30 3,12 Fabrikamızda verilen küçük hediyeler çalışanları motive eder. S7 2,99 Fabrikamızda çalışanlara yönelik işle ilgili eğitim programları yapılmaktadır. Faktör 5, Örgüt İçi Terfi S1 3,14 Fabrikamızda terfi etmede öncelik çalışanlardadır. S2 3,29 Fabrikamızda içeriden çalışanların terfi ettirilmesi motivasyonu arttırır. Faktör 6, İş Güvenliği ve Uygun Çalışma Ortamı
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Altan Ayan This is me

Agah Sinan Ünsar This is me

Ferhan Demir This is me

Publication Date September 13, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Ayan, A., Ünsar, A. S., & Demir, F. (2014). İşgörenlerin Demografik Özelliklerine Göre İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları Algılarının Belirlenmesi: Bir Alan Araştırması. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 21(1), 19-34. https://doi.org/10.18657/yecbu.72219