Günümüz tüketici anlayışını esas alan ve tüketici tarafından
keşfedilme stratejisini (çekme stratejisi) benimseyen sosyal medya araçları,
tüketicinin ürünleri fark etmesini sağlamada büyük önem taşımaktadır. İletişim teknolojilerinin
gelişmesi sonucunda çift yönlü bir iletişim algısına sahip olan tüketiciler,
bilgiyi edinmenin yanı sıra aynı zamanda da bilgiyi yayma rolüne de sahip
olmuşlardır. Böylelikle sosyal medya algısı, tüketim alışkanlıkları açısından önemli
bir unsur haline gelmiştir. Yapılan bu çalışmada, sosyal medyada tüketim algısının kadın
tüketicilerin satın alma davranışına etkisi olup olmadığı belirlenmek
istenmiştir. Çalışmanın amacına ulaşabilmek için, 350 kişilik bir katılımcı ile
anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda kadın tüketicilerin,
sosyal medyada tüketim algılarından olan deneyim, fayda ve bilişsel algılarının
satın alma davranışına etkisi olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte sosyal
medya algısında gerçek zamanlı müşteri memnuniyeti gerçekleştiğinde ürünlere
karşı satın alma isteklerinin daha çok arttığı anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2017 |
Submission Date | July 10, 2017 |
Acceptance Date | August 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |
Dear Authors;
There should be no information about the authors on your manuscript uploaded to the journal system. Our esteemed authors are kindly requested to consider this warning.
Our journal (JIMM) adopts Open Access Policy and does not demand any charges (fee) for submitting, processing and publishing articles from authors.
The journal (JIMM) is licensed by Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).