Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ

Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 43 - 54, 31.08.2017

Abstract

Günümüz tüketici anlayışını esas alan ve tüketici tarafından
keşfedilme stratejisini (çekme stratejisi) benimseyen sosyal medya araçları,
tüketicinin ürünleri fark etmesini sağlamada büyük önem taşımaktadır. İletişim teknolojilerinin
gelişmesi sonucunda çift yönlü bir iletişim algısına sahip olan tüketiciler,
bilgiyi edinmenin yanı sıra aynı zamanda da bilgiyi yayma rolüne de sahip
olmuşlardır. Böylelikle sosyal medya algısı, tüketim alışkanlıkları açısından önemli
bir unsur haline gelmiştir. Yapılan bu çalışmada,
sosyal medyada tüketim algısının kadın
tüketicilerin satın alma davranışına etkisi olup olmadığı belirlenmek
istenmiştir. Çalışmanın amacına ulaşabilmek için, 350 kişilik bir katılımcı ile
anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda kadın tüketicilerin,
sosyal medyada tüketim algılarından olan deneyim, fayda ve bilişsel algılarının
satın alma davranışına etkisi olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte sosyal
medya algısında gerçek zamanlı müşteri memnuniyeti gerçekleştiğinde ürünlere
karşı satın alma isteklerinin daha çok arttığı anlaşılmıştır.

References

  • • Akar, E. (2010), Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri-Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol:10 Sayı/No:1 S.107-122 (2010) • Barutçu,S., ve Tomaş, M. (2013). Sustainable Social Media Marketing And Measuring Effectiveness Of Social Media Marketing. IUYD. 2013; 4(1): 5-24 • Battallar, Z.,ve Cömert, M. (2015). Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi, Turizm Akademik Dergisi, 2 (1). • Boyd, D. M. Ve Ellison, N. B., (2007), Social Network Sites: Definition, History And Scholarship, Journal Of Computer-Mediated Communication, 13(1) • Brown, T.A. (2006), Confirmatory Factor Analysis For Applied Research, ABD: Guilford Press • Constantinides E., (2004), Influencing The Online Consumer’s Behavior: The Web Experience, Internet Research, Vol. 14/2, P. 112. • İşlek, M. S., (2012) Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi • Kara, Y.,ve Coşkun, A. (2012), Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi ( C.XIV, S II, 2012 ) • Kazancı, Ş. Ve Başgöze, P. (2015) Sosyal Medya Algısının, Marka Kredibilitesinin Ve Marka Prestijinin Satın Alma Eğilimi Üzerine Etkileri, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Cilt 70, No. 2, 2015, s. 435 – 456 • Koçak, N. G. (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının Ve Motivasyonlarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir'de Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir • Koçyiğit, M. (2015). Sosyal Ağ Pazarlaması; Marka Bağlılığı Oluşturmada Yeni Bir Pazarlama Stratejisi, Eğitim Yayınevi, Eylül 2015 • Lai, L.S.L. ve Turban, E. (2008). Groups Formation And Operations In The Web 2.0 Environment And Social Networks, Group Decision And Negotiation, 17(5), 387- 402. Lawrence, D. (2000). Building Self-esteem With Adult Learners, London, Great Britain: Paul Chapman Publishing • Odabaşı, Y. (2012), Tüketici Davranışı (İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri) • Say, S. (2015), Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Gıda Sektöründe Facebook Örneği, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi 28(19-39) • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve M. Çinko (2006). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. İstanbul: Beta Basım • Şahan, G. (2010), Socıal Network Marketıng: Socıal Networks’ Effects On Consumer Buyıng Behavıor, Bahçeşehir Üniversitesi İstanbul, Yayınlanmamış Doktora Tezi • Tabachnick, B.. G., Fidell L. S., (2015) Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, 6. Basımdan çeviri • Tabachnick,B.G., Fidell, L.S.; (2007) Using Multivariate Statistics 5th Edition • Tuten, T.L ve Solomon,M.R. (2015), Social Media Marketing, 2nd edition. Sage Publication • Weber, L., (2009), Marketing To The Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business, John Wiley & Sons, Inc., Pp. 65-76. • Zafarmand, N. (2010). Halkla İlişkiler Alanında Yeni Mecra Ve Uygulamaların Yeri Ve Önemi: Sosyal Medya ve Pr 2.0., Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
Year 2017, Volume: 5 Issue: 1, 43 - 54, 31.08.2017

Abstract

References

  • • Akar, E. (2010), Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri-Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol:10 Sayı/No:1 S.107-122 (2010) • Barutçu,S., ve Tomaş, M. (2013). Sustainable Social Media Marketing And Measuring Effectiveness Of Social Media Marketing. IUYD. 2013; 4(1): 5-24 • Battallar, Z.,ve Cömert, M. (2015). Tüketicilerin Tercihlerinde Sosyal Medyadaki Reklamların Etkisi, Turizm Akademik Dergisi, 2 (1). • Boyd, D. M. Ve Ellison, N. B., (2007), Social Network Sites: Definition, History And Scholarship, Journal Of Computer-Mediated Communication, 13(1) • Brown, T.A. (2006), Confirmatory Factor Analysis For Applied Research, ABD: Guilford Press • Constantinides E., (2004), Influencing The Online Consumer’s Behavior: The Web Experience, Internet Research, Vol. 14/2, P. 112. • İşlek, M. S., (2012) Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi • Kara, Y.,ve Coşkun, A. (2012), Sosyal Ağların Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı: Türkiye’deki Hazır Giyim Firmaları Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF Dergisi ( C.XIV, S II, 2012 ) • Kazancı, Ş. Ve Başgöze, P. (2015) Sosyal Medya Algısının, Marka Kredibilitesinin Ve Marka Prestijinin Satın Alma Eğilimi Üzerine Etkileri, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, Cilt 70, No. 2, 2015, s. 435 – 456 • Koçak, N. G. (2012). Bireylerin Sosyal Medya Kullanım Davranışlarının Ve Motivasyonlarının Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi: Eskişehir'de Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir • Koçyiğit, M. (2015). Sosyal Ağ Pazarlaması; Marka Bağlılığı Oluşturmada Yeni Bir Pazarlama Stratejisi, Eğitim Yayınevi, Eylül 2015 • Lai, L.S.L. ve Turban, E. (2008). Groups Formation And Operations In The Web 2.0 Environment And Social Networks, Group Decision And Negotiation, 17(5), 387- 402. Lawrence, D. (2000). Building Self-esteem With Adult Learners, London, Great Britain: Paul Chapman Publishing • Odabaşı, Y. (2012), Tüketici Davranışı (İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri) • Say, S. (2015), Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Gıda Sektöründe Facebook Örneği, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi 28(19-39) • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve M. Çinko (2006). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. İstanbul: Beta Basım • Şahan, G. (2010), Socıal Network Marketıng: Socıal Networks’ Effects On Consumer Buyıng Behavıor, Bahçeşehir Üniversitesi İstanbul, Yayınlanmamış Doktora Tezi • Tabachnick, B.. G., Fidell L. S., (2015) Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı, 6. Basımdan çeviri • Tabachnick,B.G., Fidell, L.S.; (2007) Using Multivariate Statistics 5th Edition • Tuten, T.L ve Solomon,M.R. (2015), Social Media Marketing, 2nd edition. Sage Publication • Weber, L., (2009), Marketing To The Social Web: How Digital Customer Communities Build Your Business, John Wiley & Sons, Inc., Pp. 65-76. • Zafarmand, N. (2010). Halkla İlişkiler Alanında Yeni Mecra Ve Uygulamaların Yeri Ve Önemi: Sosyal Medya ve Pr 2.0., Yayınlamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Pınar Bacaksız

Publication Date August 31, 2017
Submission Date July 10, 2017
Acceptance Date August 24, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Bacaksız, P. (2017). SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi, 5(1), 43-54.
AMA Bacaksız P. SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ. JIMM. August 2017;5(1):43-54.
Chicago Bacaksız, Pınar. “SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi 5, no. 1 (August 2017): 43-54.
EndNote Bacaksız P (August 1, 2017) SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi 5 1 43–54.
IEEE P. Bacaksız, “SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ”, JIMM, vol. 5, no. 1, pp. 43–54, 2017.
ISNAD Bacaksız, Pınar. “SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi 5/1 (August 2017), 43-54.
JAMA Bacaksız P. SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ. JIMM. 2017;5:43–54.
MLA Bacaksız, Pınar. “SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi, vol. 5, no. 1, 2017, pp. 43-54.
Vancouver Bacaksız P. SOSYAL MEDYADA TÜKETİM ALGISI VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ. JIMM. 2017;5(1):43-54.

Dear Authors;
There should be no information about the authors on your manuscript uploaded to the journal system. Our esteemed authors are kindly requested to consider this warning.

Our journal (JIMM) adopts Open Access Policy and does not demand any charges (fee) for submitting, processing and publishing articles from authors.


88x31.png

The journal (JIMM) is licensed by Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)