Bu
çalışmanın amacı, üretim faaliyetinde bulunan ana firmaların büyümesinde onlara
girdi sağlayan tedarikçilerin rolünü ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde, kasti
örneklem yoluyla seçilmiş orta ve büyük ölçeklere sahip, farklı alanlarda
faaliyet gösteren 7 firmanın ilgili bölüm yöneticileriyle görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Çalışma nitel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veri
toplama yöntemi olarak ise mülakat yöntemi tercih edilmiştir ve araştırma amacı
ve temel araştırma soruları ışığında hazırlanan mülakat soruları yöneticilere
iletilmiştir. İlgili literatür taraması ve mülakatlar sonucu elde edilen
veriler sonucunda ise ana firmaların büyümesinde tedarikçilerin zamanında
teslimat, kalite, maliyet, standardı sağlama, üretim kapasitelerinin
yeterliliği, yenilik faaliyetlerine katkı, teknik destek, bilgi paylaşımı, hız,
esneklik, kesintisiz hizmet, üretim sisteminde iyileştirmeler ve temel
yeteneklere odaklanma açısından rollerinin olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Değerli akademisyenler ve yazarlar
Dergi sistemine yüklenmiş olan çalışmalarınızda yazarlara ait bilgilerin olmaması gerekmektedir. Değerli yazarlarımızın bu uyarı dikkate almaları önemli rica olunur.
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup; yayın gönderimi, yayın değerlendirme ve makale yayınlama süreçlerinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.