Her
geçen gün büyüyen ekonomiler, rekabeti hızlandırmaktadır. Bu piyasalarda
işletmelerin başarısı, etkin ve etkili bir rekabet stratejisi belirlemekten
geçmektedir. Rekabet stratejisinin belirlenebilmesi ve sürdürülebilirliği ise,
işletmelerin multi-disipliner çalışabilmesine bağlıdır.
Bu
çalışmanın amacı, işletmelerin, muhasebe, finans, üretim ve pazarlama
departmanlarının, entegre bir şekilde çalışmasını sağlayıp, işletmelerin
yönetimsel kararlarında stratejik birliktelik ve sinerji yaratabilmektir. Bu
amaç doğrultusunda çalışma kapsamında, model bir işletme kurulmuş ve bu işletme
üzerinde, tüm departmanlar bazında iç ve dış analizler yapılmıştır. Yapılan
analizler sonucu, işletmenin vereceği stratejik yönetim, maliyet ve fiyatlama
kararları şekillenmiştir.
Bu modelleme çalışması ile işletmelerin
rekabet stratejilerinde ve vereceği stratejik kararlarda, muhasebe verilerinin
analizinin önem arz ettiği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda çalışma sonucunda, tüm
departmanların(muhasebe, finans, üretim, pazarlama, yönetim) ürettiği
bilgilerin entegre edilerek, stratejik maliyet ve fiyatlama kararlarının
verilmesi, işletmelere piyasalarda rekabet üstünlüğü sağlamış ve işletmenin
pazar payı ile kârlılığının da arttığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |