Toplumların ileri gitmesi, kalkınması, ekonomik anlamda rekabet edebilmesi, gelişmişlik düzeyleri ve daha birçok alt başlık eğitime bağlı olarak gerçekleşmektedir. Eğitim tüm bu alanlardaki değişimlerden hem etkilenmekte hem de tüm bu süreçleri etkilemektedir. Endüstri 4.0 olarak adlandırılan yeni dalga endüstri devriminden, istenilen sonuçların elde edilmesinin yolu ise yine eğitimden geçmektedir. Endüstri 4.0 ilk olarak Almanya’da ortaya çıkan ve otonom araçlar, giyilebilir teknolojiler yapay zekâ uygulamaları, blok zinciri, bulut bilişim sistemleri gibi uygulamaları içeren yeni sanayi devrimidir ve getirdiği yenilikler ile iş yapma şekillerini ve çalışanların sahip olması gereken yetkinlikler bağlamında değişiklikler yaratacaktır. Endüstri 4.0, sahip olunan vizyonun çok ötesinde üniversite öğrencilerinin mezun olduktan sonra hangi yeni bilgi, yetkinlik ve becerilere sahip olmaları gerektiğini, işgücünün kazanması gereken yeni becerilerin nasıl kazanılacağını ve tüm bunların sağlanabilmesi için yükseköğretimin yeniden yapılanmasını ve dönüşümünü gerektirmektedir. Bu bağlamda endüstri 4.0 eğitimin geleceğini yeniden şekillendirmektedir. Bu çalışma derleme türünde ele alınmıştır. Çalışmada ulusal ve uluslararası literatür incelenerek yükseköğretim ve endüstri 4.0 bağlantısı ortaya konmuştur. Bu bağlamda amacımız, endüstri 4.0’ın gerekliliklerine paralel olarak yükseköğretimde atılması gereken adımlar ve mezunlara kazandırılması gereken yeni yetkinler ile ilgili genel bir değerlendirme ortaya koymaktır. Yükseköğretimde öğretim programlarının mevcut süreçlere ve değişimlere uyum sağlaması, çağın koşul ve isteklerine uygun nitelikte insan gücünün yetiştirilebilmesi için uluslararası standartlarda neler yapılması gerektiği, işgücünün sahip olması gereken yeni yetkinliklerin ve süreç ile ilgili izlenmesi gereken adımların neler olduğu hakkında çıkarımlarda bulunulmuştur.
The progress of societies, their development, and their ability to compete economically depend on education. Education is both affected by changes in all these areas and affects them. The desired results from the new wave of industrial revolution called industry 4.0 can only be achieved through education as well. Industry 4.0 is the new industrial revolution that first appeared in Germany and includes applications such as autonomous vehicles, wearable technologies, artificial intelligence applications, block chain, and cloud computing systems. With the innovations brought by the revolution, it has been changing the ways of doing business and the competencies required from employees. Industry 4.0 requires university students to have new knowledge, competencies and skills before graduation, the workforce to acquire new skills, and the restructuring and transformation of higher education to achieve all of these. Thus, industry 4.0 is reshaping the future of education. This review study focuses on the connection of higher education and industry 4.0 by examining the national and international literature. It aims to present a general assessment of the steps to be taken in higher education in parallel with the requirements of industry 4.0 and the new competencies that should be acquired by graduates. It is concluded with some suggestions about what should be done regarding the international standards in order for the higher education curricula to adapt to the existing processes and changes, to train human resources in accordance with the conditions and demands of the age, what new competencies the workforce should have, and the steps to be followed regarding industry 4.0.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Literature Review |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.