Yükseköğretim Dergisi
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Editorial Board Contact Archive
...
Login
ISSN 2146-796X | e-ISSN 2146-7978 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Deomed Reklam ve Yayıncılık Ltd.Şti | http://www.yuksekogretim.org


Important Notice for Authors

As we reach a milestone in 2021, we are proud to have a decade-long scientific archive in line with the journal's mission, we are delighted to announce that our journal will be published under the authority of the Turkish Academy of Sciences (TÜBA) from the next issue on. We are confident that TÜBA, as the national academy of sciences of Turkey, will provide a strong impetus to the further institutionalization of our journal and help the journal achieve further goals and milestones in its field.

By the end of this year, we plan to publish all of the articles that have been accepted for publication or are still under peer review and will be accepted for publication. The manuscript submissions for the 2022 issues of our journal will start on July 1, 2021, and new article acceptance and publication conditions will be announced on this date.

We thank all our stakeholders for their contributions. Hoping to see you in many new decades!

Editorial Board








Yükseköğretim Dergisi

ISSN 2146-796X | e-ISSN 2146-7978 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Deomed Reklam ve Yayıncılık Ltd.Şti | http://www.yuksekogretim.org
Cover Image


Important Notice for Authors

As we reach a milestone in 2021, we are proud to have a decade-long scientific archive in line with the journal's mission, we are delighted to announce that our journal will be published under the authority of the Turkish Academy of Sciences (TÜBA) from the next issue on. We are confident that TÜBA, as the national academy of sciences of Turkey, will provide a strong impetus to the further institutionalization of our journal and help the journal achieve further goals and milestones in its field.

By the end of this year, we plan to publish all of the articles that have been accepted for publication or are still under peer review and will be accepted for publication. The manuscript submissions for the 2022 issues of our journal will start on July 1, 2021, and new article acceptance and publication conditions will be announced on this date.

We thank all our stakeholders for their contributions. Hoping to see you in many new decades!

Editorial Board








Volume 11 - Issue 1 - May 3, 2021
  1. Ormancılık Yükseköğretim Kurumlarında İsim Değiştirme Süreçleri
    Pages 1 - 9
    Orhan SEVGİ
  2. Üniversitelere Bağlı Tıp Kütüphanelerinde Değişim ve Uygulama Örnekleri
    Pages 10 - 24
    Huriye ÇOLAKLAR
  3. Pandemi Döneminde Dijital Eğitim Teknolojisinin Dönüştürücü Etkisi Bağlamında Eğitim Hakkı ve Eğitim Politikaları
    Pages 25 - 37
    Muharrem KILIÇ
  4. Impact of Social Networks on the Labor Market Inequalities and School-to-Work Transitions
    Pages 38 - 50
    Mahmut ÖZER, Matjaz PERC
  5. Which Matters More in Higher Education: Social Environment or Teaching Excellence? A Comparison Between Private and Public Universities
    Pages 51 - 62
    Önder KETHÜDA
  6. A Qualitative Study of Erasmus Program Challenges and Paradoxes Based on the Experiences of Students from Turkey
    Pages 63 - 73
    Esin AKSAY AKSEZER, Kutlay YAĞMUR, Fons VAN DE VIJVER
  7. Hemşirelik Lisans Eğitim Programının Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli Kullanılarak Değerlendirilmesi
    Pages 74 - 86
    Gülsüm ÇONOĞLU, Fatma ORGUN
  8. Üniversite Öğrencilerinin Profesyonel Psikolojik Yardım Alma Tutumları ile Bağlanma Stilleri ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki
    Pages 87 - 96
    Emine ÜLKEN, Hatice ODACI
  9. Öğrencilerin Lisansüstü Eğitimden Beklentileri ile Ders ve Danışman Seçme Süreçlerini Etkileyen Etmenler: Bir Şehir Üniversitesi Örneği
    Pages 97 - 110
    Fatmanur ÖZEN, Müzeyyen ALTUNBAY
  10. Akademik Örgütlerde Dedikodu ve Söylentilere Yönelik Algılar
    Pages 111 - 122
    Ümit ATABEK, Pınar ÖZŞARLAK, Gülseren ATABEK
  11. Covid-19 Sonrası Dönemde İşletme Bölümlerinin Dijital Çağ'a Yönelik Hazır Bulunuşluğu: Türkiye Örneği
    Pages 123 - 138
    Sahure Gonca TELLİ, Samet AYDIN
  12. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri
    Pages 139 - 147
    Muhammet İbrahim AKYÜREK
  13. Akademik Örgütlerde Politik Davranış Biçimi Olarak Sessizlik: Fenomenolojik Bir Araştırma
    Pages 148 - 160
    Nuray AKAR
  14. Yükseköğretimde Hizmet Kalitesi Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 161 - 173
    Şakir ÇINKIR, Sevgi YILDIZ, Gül KURUM
  15. Akdeniz Üniversitesinin Araştırma Odaklı Üniversite Olma Süreci: Kurumsal Yapılanma, Hedefler, Faaliyetler ve Çıktılar
    Pages 174 - 184
    Erol GÜRPINAR, Burhan ÖZKAN, Bekir Taner SAN, Erkan ALPSOY, Çiler ÇELİK-ÖZENCİ, Engin KARADAĞ, Hilal ERKUŞ, Olgun KİTAPÇI
  16. Kitap Değerlendirmesi: Neoliberalizm, Bilgi ve Üniversiteler: Eleştirel Yükseköğretim Araştırmalarına Giriş / Editör: Mete Kurtoğlu, 2019
    Pages 185 - 186
    Muharrem KAPLAN