Yükseköğretim Dergisi
Submission Date
Start: October 5, 2020
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
ISSN 2146-796X | e-ISSN 2146-7978 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Deomed Reklam ve Yayıncılık Ltd.Şti | http://www.yuksekogretim.org


Yükseköğretim Dergisi/Journal of Higher Education (Turkey), the official journal of the Higher Education Strategy and Research Association (YÖSAD), is an interdisciplinary, peer-reviewed scientific journal on higher education studies. It is published triannualy (April, August, December) in both printed (p-ISSN 2146-796X) and electronic (e-ISSN 2146-7978) versions and welcomes manuscripts in Turkish or English.

The journal is currently indexed in the following abstracting and indexing services: TUBITAK ULAKBIM Turkish Social Sciences and Humanities Database (SBVT), ESCI (Emerging Sources Citation Index), EBSCOhost, EBSCO (Academic Search Complete), and Google Scholar.








Yükseköğretim Dergisi

ISSN 2146-796X | e-ISSN 2146-7978 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Deomed Reklam ve Yayıncılık Ltd.Şti | http://www.yuksekogretim.org
Cover Image


Yükseköğretim Dergisi/Journal of Higher Education (Turkey), the official journal of the Higher Education Strategy and Research Association (YÖSAD), is an interdisciplinary, peer-reviewed scientific journal on higher education studies. It is published triannualy (April, August, December) in both printed (p-ISSN 2146-796X) and electronic (e-ISSN 2146-7978) versions and welcomes manuscripts in Turkish or English.

The journal is currently indexed in the following abstracting and indexing services: TUBITAK ULAKBIM Turkish Social Sciences and Humanities Database (SBVT), ESCI (Emerging Sources Citation Index), EBSCOhost, EBSCO (Academic Search Complete), and Google Scholar.








Volume 10 - Issue 2 - Aug 1, 2020
  1. Covid-19 Sonrası Yükseköğretim
    Pages 125 - 133
    Erhan ERKUT
  2. The Contribution of the Strengthened Capacity of Vocational Education and Training System in Turkey to the Fight against Covid-19
    Pages 134 - 140
    Mahmut ÖZER
  3. Determinants of Students' Choice of Engineering Disciplines in India
    Pages 163 - 180
    Jandhyala B. G. TILAK
  4. Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması
    Pages 181 - 192
    Engin KARADAĞ , Cemil YUCEL
  5. Eğitim Fakültesi Öğretim Üyelerinin Öğrenci İntihaline İlişkin Görüşleri
    Pages 193 - 204
    Ünal DENİZ
  6. Uluslararası Ticaret ve Uluslararası İşletmecilik Bölümleri Lisans Ders Programlarının Karşılaştırılması: Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Üniversiteleri
    Pages 205 - 218
    Haşmet SARIGÜL
  7. Türkiye'de Gençlerin Yükseköğretimden ve Lisansüstü Eğitimden İşe Geçiş Süreçlerinin Yıllara Göre Değişimi
    Pages 219 - 232
    Çiğdem APAYDIN
  8. Değişen Yükseköğretim Sistemini Sosyokültürel ve Mekânsal Bağlamlarda Yeniden Düşünmek
    Pages 141 - 152
    Asım Mustafa AYTEN , İ̇brahim Hakan GÖVER
  9. Yeni Tip Koronavirüs'ün Türk Eğitim Politikaları Uygulamalarına Etkisi: Milli Eğitim Bakanlığının ve Yükseköğretim Kurulunun Yeni Düzenlemeleri
    Pages 153 - 162
    Ebru EREN
  10. Üniversite Öğrencilerinin Ödev Konusundaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    Pages 233 - 246
    Veda YAR YILDIRIM
  11. Kitap Değerlendirmesi: Faydasız Bilginin Faydası / Abraham Flexner, 2017
    Pages 247 - 248
    Kemal BAKIR
Submission Date
Start: October 5, 2020