Book Review
BibTex RIS Cite

Medrese Üniversite midir? Karşılaştırmalı Okuma

Year 2025, Volume: 15 Issue: 2, 441 - 444, 07.08.2025
https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1537554

Abstract

Bu kitap incelemesi; İsmail Güleç tarafından yazılmış, Vadi Yayınları tarafından 2024 yılında yayımlanan “Medrese Üniversite midir? Karşılaştırmalı bir Okuma” adlı kitabın tanıtımıyla ilgilidir.

References

  • Çelik, M. (2019). Osmanlı medreseleri ve Avrupa üniversiteleri. Küre Yayınları.
  • Güleç, İ. (2024). Niteliklerini belirlemeye ve değerlendirmeye yönelik üniversite model önerisi. Vadi Yayınları.
  • Günay, D. (2019). Türkiye’nin üniversite sorunu trajik bir yolculuk. Büyüyenay Yayınları.
  • Gürsoy, M. (2018). Multiversite Kentsel Gelişmeye yönelik işlevleriyle üniversite. Gece Akademi
  • Şimşek, M. (2019). Tartışmaların odağındaki kurum üniversite (Darülfünündan günümüze). Alfa Yayınları.

Is Madrasa a University? A Comparative Reading

Year 2025, Volume: 15 Issue: 2, 441 - 444, 07.08.2025
https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1537554

Abstract

This review is about the promotion of the book "Is a Madrasa a University? A Comparative Reading" written by İsmail Güleç and published by Vadi Publications in 2024.

References

  • Çelik, M. (2019). Osmanlı medreseleri ve Avrupa üniversiteleri. Küre Yayınları.
  • Güleç, İ. (2024). Niteliklerini belirlemeye ve değerlendirmeye yönelik üniversite model önerisi. Vadi Yayınları.
  • Günay, D. (2019). Türkiye’nin üniversite sorunu trajik bir yolculuk. Büyüyenay Yayınları.
  • Gürsoy, M. (2018). Multiversite Kentsel Gelişmeye yönelik işlevleriyle üniversite. Gece Akademi
  • Şimşek, M. (2019). Tartışmaların odağındaki kurum üniversite (Darülfünündan günümüze). Alfa Yayınları.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Higher Education Management
Journal Section Book Review
Authors

Ahmet Kılıç 0000-0001-8900-2624

Publication Date August 7, 2025
Submission Date August 23, 2024
Acceptance Date October 27, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Kılıç, A. (2025). Is Madrasa a University? A Comparative Reading. Yükseköğretim Dergisi, 15(2), 441-444. https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1537554

TÜBA Higher Education Research / Review (TÜBA-HER) is indexed in ESCI, TR Dizin, EBSCO, and Google Scholar.

Publisher
34633
112 Vedat Dalokay Street, Çankaya , 06700 Ankara, Türkiye

3415434156  34153 34146 34148 34155 34157 3415834160

TÜBA-HER Turkish Academy of Sciences Journal of Higher Education Research/Review (TÜBA-HER) does not officially endorse the views expressed in the articles published in the journal, nor does it guarantee any product or service advertisements that may appear in the print or online versions. The scientific and legal responsibility for the published articles belongs solely to the authors.

Images, figures, tables, and other materials submitted with manuscripts must be original. If previously published, written permission from the copyright holder must be provided for reproduction in both print and online versions. Authors retain the copyright of their works; however, upon publication in the journal, the economic rights and rights of public communication— including adaptation, reproduction, representation, printing, publishing, and distribution rights—are transferred to the Turkish Academy of Sciences (TÜBA), the publisher of the journal. Copyright of all published content (text and visual materials) belongs to the journal in terms of usage and distribution. No payment is made to the authors under the name of copyright or any other title, and no article processing charges are requested. However, the cost of reprints, if requested, is the responsibility of the authors.

In order to promote global open access to scientific knowledge and research, TÜBA allows all content published online (unless otherwise stated) to be freely used by readers, researchers, and institutions. Such use (including linking, downloading, distribution, printing, copying, or reproduction in any medium) is permitted under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) License, provided that the original work is properly cited, not modified, and not used for commercial purposes. For permission regarding commercial use, please contact the publisher.