This study aims to analyze the biological rhythm and academic achievement of university students studying in morning and evening education programs. This is a descriptive study. Its sample group consists of 777 nursing students. “The form for inspection by variables”, “Morningness-Eveningness Questionnaire”, “Biological Rhythms Interview of Assessment Scale” and “Perceived Achievement Assessment Scale” were used in data collection. 71% of the students receiving morning education were of moderate type in terms of morningness-eveningness and had a biological rhythm scale score of 49.30±7.27. Their achievement score was 2.51±0.47 and they assessed themselves as having moderate achievement. 69% of the students receiving evening education were of moderate type in terms of morningness-eveningness and they had a rhythm scale score of 50.26±7.68. Their academic achievement score was 2.42±0.47 and they assessed themselves as having moderate achievement. Most of the students had intermediate-type and irregular biological rhythms. Morning education students have higher academic achievement scores than evening education students; however, perceived academic achievement is average in both groups. As the academic success, sleep, and eating habits of evening education students are negatively affected, education should be carried out during the daytime.
Yok
Yok
Acknowledgments The authors would like to thank each nursing student for participating in the study.
Bu araştırma, birinci ve ikinci öğretim programında okuyan üniversite öğrencilerinde biyolojik ritim ile akademik başarıyı incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma betimleyici tiptedir. Örneklem 777 hemşirelik öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplamada; değişkenleri inceleme formu, “Sabahçıl-Akşamcıl Anketi”, “Biyolojik Ritim Değerlendirme Görüşmesi Ölçeği” ve “Başarı Algısı Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Birinci öğretim öğrencilerin %71’i sabahçıl-akşamcıl açısından ara tip özellikte ve biyolojik ritim ölçek puanı 49.30±7.27 dir. Başarı puanları 2.51±0.47 olup kendilerini orta düzeyde başarılı olarak değerlendirmektedirler. İkinci öğretim öğrencilerin %69’u sabahçıl-akşamcıl açısından ara tip özellikte ve biyolojik ritim ölçek puanı 50.26±7.68 dir. Akademik başarı puanları 2.42±0.47 olup kendilerini orta düzeyde başarılı olarak değerlendirmektedirler. Öğrencilerin çoğunun orta tip ve düzensiz biyolojik ritimlere sahip olduğu görülmüştür. Sabah eğitimi öğrencilerinin akademik başarı puanları ikinci öğretim eğitimi öğrencilerine göre daha yüksektir; algılanan akademik başarı her iki grupta da ortalamaydı. İkinci öğretim öğrencilerinin akademik başarısı, uyku ve beslenme alışkanlıkları olumsuz etkilendiğinden eğitim gündüz yapılmalıdır.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Project Number | Yok |
Early Pub Date | September 29, 2023 |
Publication Date | October 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.