In this paper, we discuss motivations for internationalisation and the rationalities of higher education institutions based on the APIKS survey. There are two higher education sectors in Finland. Universities of applied sciences emphasise teaching and have a close connection with regional research, development, and the innovation system. Universities emphasise research and academic competition for research resources, as well as teaching based on research. Therefore, the conditions for internationalisation in these two higher education sectors are based on different sets of factors. There are also significant differences between individual institutions within both sectors. Individuals’ career paths depend on factors related to higher education sectors and institutional strategies. International academic activities determine the factors on which career paths are built in these two higher education sectors. Both pathways lead to internationalising institutions but in different ways.
Finland higher education institutions institutional outcomes internationalisation performance management
University of Lapland
Bu çalışmada, APIKS anketine dayalı olarak uluslararasılaşma motivasyonları ve yükseköğretim kurumlarının rasyonaliteleri tartışılmaktadır. Finlandiya’da iki yükseköğretim sektörü vardır. Uygulamalı bilimler üniversiteleri öğretime önem verir ve bölgesel araştırma, geliştirme ve yenilik sistemi ile yakın bir bağlantıya sahiptir. Diğer üniversiteler, araştırma kaynakları için araştırma ve akademik rekabetin yanı sıra araştırmaya dayalı öğretimi vurgular. Bu nedenle, bu iki yükseköğretim sektöründe uluslararasılaşma koşulları farklı faktörlere dayanmaktadır. Her iki sektördeki bireysel kurumlar arasında da önemli farklılıklar vardır. Bireylerin kariyer yolları, yükseköğretim sektörleri ve kurumsal stratejilerle ilgili faktörlere bağlıdır. Uluslararası akademik faaliyetler, bu iki yükseköğretim sektöründe kariyer yollarının üzerine inşa edildiği faktörleri belirlemektedir. Bu iki kariyer yolunun her biri kurumların farklı şekillerde uluslararasılaşmasına zemin hazırlamaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.