Bu araştırmanın amacı, Türk yükseköğretim sisteminde öğrenim
gören öğrencilerin öğrenci bağlılığı kapsamında kişisel ve üniversite
deneyimlerine yönelik özelliklerini incelemektir. Araştırmada, nicel
araştırma yaklaşımlarından tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
evreni, Türkiye’deki 129 devlet üniversitesinde öğrenim gören
1969844 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi
ise, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 11 devlet
üniversitesinde öğrenim gören 3093 lisans öğrencisinden meydana
gelmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Üniversite Deneyimi
Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistik
yöntemlerinden standart sapma, aritmetik ortalama, frekans ve yüzde
tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin
üniversitelerindeki eğitim deneyimlerine ilişkin puanlarının orta düzeyde
olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada, üniversite öğrencilerinin büyük
çoğunluğunun dönem içinde derslerinde çok fazla soru sormadıkları
ve ders tartışmalarına çok sık katılmadıkları görülmüştür. Üniversite
öğrencilerinin büyük çoğunluğu derse gitmeden önce öğretim
elemanı tarafından kendilerine verilen ödev ve okumaları çoğunlukla
tamamlamamaktadırlar. Ayrıca, öğrencilerin üniversitede aldıkları
derslerin potansiyellerini en iyi şekilde sergilemelerine orta düzeyde
bir katkı yaptığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda,
öğrencilerin üniversitelerdeki yüksek etki uygulamalarına katılımlarının
oldukça sınırlı olduğu görülmüştür.
The purpose of this research is to examine the characteristics of students studying in the Turkish higher education system regarding their personal and university experiences within the scope of student engagement. The research is structured according to the survey model from quantitative research approaches. The population of the research consists of 1969844 students studying in state universities in Turkey. The sample of the study consists of 3093 students studying in 11 state universities selected by stratified sampling method. University Experience Information Form was used as a data collection tool in the research. Standard deviation, arithmetic mean, frequency and percentage techniques from descriptive statistical methods were used in the analysis of the data. According to the results of the research, it has been determined that the scores of the students regarding their educational experiences at their universities are at a moderate level. In the study, it was observed that the majority of university students did not ask too many questions in their classes during the semester and did not participate in the course discussions very often. The majority of university students do not complete the homework and readings given to them by the instructor before they go to class. In addition, it has been determined that the courses taken by the students at the university make a moderate contribution to the best display of their potential. In the study, it was seen that the participation of students in high impact practices at universities was quite limited.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Early Pub Date | April 26, 2024 |
Publication Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.