With the implementation of Foreign Students Examination (YOS), a growing number of foreign students have begun to study in Turkish universities. However, linguistic and cultural differences in particular might be a source of problem during their studies in Turkey. Some psychological variables as well as attempts to get professional help have an impact on these students' adaptation. The main purpose of this study is to examine the international students' problem-solving skills, coping with stress, and seeking help behaviors. The participants consisted of 731 (Foreign= 287, Turkish= 444) university students. The findings revealed that the most important problems international students had to deal with were the difficulty of the lessons and being far from the family. The international students were found to seek psychological and academic help more often than Turkish students. The results showed that Turkish students' scores for seeking help were found to be significantly higher than their foreign peers. The Turkish students' scores of the social support subscale of the coping with stress scale were found to be significantly higher than the international students. The international students had significantly higher scores in the optimistic, submissive and helpless styles of coping. The international student group received significantly higher scores on the impatient and avoidant approaches sub-dimensions while the Turkish student group received significantly higher scores on the evaluative approach sub-dimension of the problem-solving scale. The results show that there are significant differences between the attitudes of Turkish and international students regarding the particular subdimensions of seeking help, coping with stress, and problem-solving skills. The results obtained from this study mostly coincide with the related literature.
(BAP Y Lisans SYL-2016-5667)
Yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS) uygulaması ile Türk üniversitelerinde çok sayıda öğrenci öğrenim görmeye başlamıştır. Öğrenim hayatı dikkate alındığında başta dil ve kültürel farklılıklar olmak üzere, pek çok durumun öğrenciler için bu süreçte problem kaynağı oluşturduğu gözlenmektedir. Profesyonel yardım alma girişimleri yanında öğrencilerin uyumu üzerinde bazı psikolojik değişkenlerin de etkisi vardır. Bu çalışmanın temel amacı; YÖS ile Türkiye'de üniversite eğitimi almakta olan öğrencilerin stresle başa çıkma, problem çözme ve yardım arama tutumlarını incelemektir. Araştırma grubu 731 (Yabancı uyruklu= 287, Türk vatandaşı= 444) öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular öğrencilerin aileden uzak kalmayı ve derslerin zorluğunu en önemli problem kaynakları olarak gördüklerini ortaya çıkarmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin psikolojik ve akademik yardım alma girişimleri Türk öğrenci grubuna oranla daha yüksek bulunmuştur. Ortaya çıkan sonuçlara göre Türk vatandaşı öğrenci grubunun yardım arama tutumları, yabancı öğrencilerinkinden anlamlı düzeyde yüksek çıkmıştır. Türk uyruklu öğrencilerin stresle başa çıkma ölçeğinin sosyal destek alt ölçeğinden, yabancı uyruklu öğrencilerin ise iyimser yaklaşım, boyun eğici yaklaşım ve çaresiz yaklaşım alt faktörlerinden aldıkları puanlar anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Yabancı uyruklu öğrenci grubu problem çözme envanterinin alt ölçekleri olan; aceleci yaklaşım ve kaçıngan yaklaşım ölçeklerinden, Türk öğrenci grubu ise değerlendirici yaklaşım alt ölçeğinden anlamlı düzeyde daha yüksek puanlar almıştır. Ortaya çıkan sonuçlar; Türk uyruklu öğrenciler ile YÖS ile üniversite eğitimine başlayan öğrencilerin yardım arama, başa çıkma ve problem çözme tutumları arasında belli boyutlarda belirgin farklılıklar olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bu sonuçlar literatür bulguları ile önemli ölçüde örtüşmektedir.
Karadeniz Teknik Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri
(BAP Y Lisans SYL-2016-5667)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Project Number | (BAP Y Lisans SYL-2016-5667) |
Publication Date | April 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.