Mühendislerin yalnızca teknik becerilerle yetinebileceğine ilişkin tartışmalar artık geçerliliğini yitirmiş bulunmaktadır. Gerek mesleklerinde gerekse yaşam boyu öğrenme konusunda başarılı olabilmek için bir takım sosyal becerilere de sahip olmaları gerekmektedir. Ancak mühendislik eğitimi veren kurumlardaki müfredatlarda, öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak türden ders içerik ve uygulamaları yeterince yaygın değildir. Bu becerilerin en önemlilerinden bir tanesi, kişinin kendisiyle (içsel) iletişimidir. Görüş türünde hazırlanmış bulunan bu makalede içsel iletişimin anlamı ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin önemi tartışılmaktadır. Bu iletişim türünün önemine dair farkındalık, kendimizi tanımamıza, bilinçli, etik ve topluma faydalı kararlar vermemize yardımcı olacaktır. Yaşam boyu öğrenmenin, bireylerin ve toplumun gelişmesine ilişkin hedefini göz önünde bulundurarak mühendislerin mesleklerinde yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirmeleri gerektiğini savunacağız. Bunun için ise içsel iletişim becerilerinin geliştirilmesi gerektiğinin altını çizeceğiz. Ayrıca içsel iletişimin, kişiler arası iletişimin etkinliği açısından önemini tartışacağız. Bu amaçlar ışığında mühendislerin gerçekleştirmeleri gereken içsel iletişim becerilerini ve aktivitelerini betimleyeceğiz. Yapılandırmacı öğrenme kapsamında, yansımacı düşünme, imgeleme ve gelişim raporu gibi eğitim uygulamalarının öğrencilerin içsel iletişim becerilerine ve dolayısıyla yaşam boyu öğrenmeye katkılarını tartışacağız.
Bireyler arası iletişim içsel iletişim mühendislik eğitimi sosyal beceriler yansımacı yazma yaşam boyu öğrenme.
A discussion as to whether technical skills per se are enough for engineers may no longer be relevant. In order to succeed as lifelong learners, they also need a variety of soft-skills. Despite this, engineering curricula in general seem to pay relatively little attention to cultivating communication skills in students. One of the most essential of these is intrapersonal communication. In this non-research, discussion paper, we discuss the meaning and importance of intrapersonal communication in relation to 'lifelong learning': awareness of the importance of intrapersonal communication helps us understand ourselves as individuals and make informed, ethical and society-friendly judgments. Considering the overall goal of lifelong learning to make useful contributions to individual development and society, we will argue that improving intrapersonal communication is essential for engineers, who need to adopt a lifelong learning approach to their profession. Intrapersonal communication is also essential for effective interpersonal communication. This paper will briefly describe some intrapersonal activities engineers need to engage in, and the intrapersonal skills that they need to acquire with illustrative extracts from students' writing. We will also discuss how reflective writing, visualization, and progress reports can support intrapersonal communication and experiential learning within a constructivist approach to learning, allowing students to assume lifelong learning responsibilities.
Intrapersonal communication engineering education reflective writing lifelong learning soft-skills.
Diğer ID | JA42CA83YK |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.