Bu çalışmanın amacı, araştırma görevlisi doktora öğrencilerinin tez sürecindeki deneyimlerini ortaya koyarak bu sürecin onlardaki yansımalarını incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması deseninde tasarlanan çalışmada, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 11 katılımcıdan yarı-yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Yapılan kodlamalar sonucunda elde edilen bulgular; danışmanın doktora tez sürecindeki rolü, doktora tez sürecinin kontrolü, doktora tez sürecinin zorluğu ve tez sürecinin hayata etkileri temaları altında sunulmuştur. Bulgularda, danışmanın doktora tez sürecinde kilit rol oynadığı ve bütün süreci olumlu ya da olumsuz şekilde etkileyebilecek bir noktada olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında katılımcıların büyük bir kısmının tez süreci kontrolünün çoğunluğunun öğrencide olduğu görüşünü savunmasına karşın, kontrolün öğrenci ve danışmanda eşit miktarda olduğu görüşü de paylaşılanlar arasındadır. Ayrıca çalışmamızın bulgularına göre danışman, çalışma koşulları, tez konusu belirleme, uygulama ve yabancı dil gibi etkenler doktora tez sürecinin zorlukları olarak görülmektedir. Çalışmamızın sonucuna göre, doktora tez sürecinin, katılımcıların hayatlarını fizyolojik ve psikolojik olarak önemli ölçüde etkilediği görülmüştür.
The aim of this study is to explore the reflections of PhD dissertation process on doctoral students who are research assistants by revealing their experiences. Eleven participants selected by maximum variation sampling method were included in this study designed as a case study. Data collected via semi-structured interview were analyzed as a descriptive analysis. The findings were presented under the themes as the role of advisor during the dissertation process, the control of dissertation process, the difficulty of the dissertation process and the effect of dissertation process to the life. According to the findings, advisors play a key role during dissertation process and they can affect the whole process in a positive or negative way. Although most of the participants asserted that students controlled most of the dissertation process, the others stated that students and advisors equally controlled the dissertation process. According to results, factors such as advisors, working conditions, defining dissertation topic, application, foreign language etc. were expressed as the difficulty of the dissertation process. As a result, dissertation process effect participants' life physiologically and psychologically in a considerable extent.
Other ID | JA24JK97EG |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |