Bu araştırmada, Türk ve uluslararası üniversite öğrencilerinin eğitim gördükleri şehre, şehir halkının ise bu öğrencilere karşı tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel desende tasarlanan araştırmada nicel araştırma yaklaşımı desenlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1055 uluslararası üniversite öğrencisi, 1306 Türk üniversite öğrencisi ve bu öğrencilerin öğrenim gördükleri şehirlerdeki 1003 vatandaş oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırma kapsamında geliştirilen üç tutum ölçeğiyle elde edilmiş olup elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Bulgular, Türk öğrencilerin öğrenim gördükleri şehre ilişkin tutumlarının orta, uluslararası öğrencilerin tutumlarının ise orta-üstü seviyede olduğunu; buna karşın şehir halkının ise üniversite öğrencilerine karşın alt-orta seviyede bir tutum sergilediğini göstermiştir. Ayrıca toplum tarafından öğrenci şehri (örneğin Bursa, İzmir, Eskişehir) olarak bilinen şehirlerde öğrenim görmek öğrencilerin şehre karşı tutumlarını pozitif etkilemektedir. Buna karşın özellikle İstanbul gibi geçim standardı yüksek, ulaşım ve barınma sorunun olduğu şehirler ise öğrencilerin şehre karşı tutumlarını negatif olarak etkilemektedir. Sonuç olarak üniversite eğitiminin kalitesini artırmak için sadece fiziksel yapılara ve eğitim içeriğinin kalitesine değil, üniversitenin bulunduğu şehirlerdeki illerdeki halkın öğrencilere karşı tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesine de önem verilmelidir.
In this study, we aimed to investigate comparatively the behaviors of Turkish and international university students towards the city they have their education and of the city population towards these students. We designed the study in cross-sectional pattern and used screening pattern as quantitative research pattern. The sample of the study included 1055 international university students, 1306 Turkish university students and 1003 individuals living in the cities that these students have their education. The data of the study were obtained through three behavioral scale developed for the study, and these data were analyzed by t-test and ANOVA analysis. The findings indicated that the behaviors of Turkish students towards the city were at mid-level and of international students were at mid-high level while the behaviors of the citizens towards university students were at low-mid level. Also, having education in cities known to be student cities (i.e. Bursa, Izmir, Eskişehir) by the people provides a positive contribution to the behaviors of students towards the city. On the other hand, the cities with high living standards and transportation and accommodation problems such as Istanbul provide a negative contribution to the behaviors of students towards the city. In conclusion, in order to improve the quality of university education, it is important not only to improve the physical structures and educational content but also to develop the behaviors of people living in related city towards students positively.
Other ID | JA44SJ62CD |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 2 |