Bu çalışmada, Ankara ilinde bulunan üç devlet üniversitesinin Fen-Edebiyat, Eğitim ve Mühendislik fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının, örgütsel sessizliğin olası sonuçlarına yönelik düşüncelerini belirlemeyi çalıştık. Bu amaçla, araştırmaya katılan öğretim elemanlarının sessizlik algılarını cinsiyet, unvan, idari görev, fakülte ve görev süresi değişkenlerine göre inceledik. Araştırmaya, tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 349 kişi katıldı. Çalışmada, Çakıcı (2007) tarafından geliştirilmiş "Örgütsel Sessizlik Ölçeği" kullanıldı. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA'dan yararlanıldı. Araştırmada; çalışmaya katılan öğretim elemanlarının örgütsel sessizliğin olası sonuçlarına yönelik algılarında cinsiyet, unvan, idari görev, çalışma süresi ve fakülte değişkenlerine yönelik istatistiki anlamda farklılıklar bulundu.
In this study, we aimed to determine the perception of organizational silence of the lecturers in the faculty of education, faculty of engineering and faculty of science and literature of the three state universities in Ankara. We examined the perception of the organizational silence of the faculty members according to the gender, academic title, administrative duty, faculty and the tenure of office. Three hundred and forty-nine faculty members were chosen by the stratified sampling method participated in the study. The data were collected through survey "Organizational Silence Scale" developed by Çakıcı (2007) and were analyzed by using descriptive statistics parameters, t-test and ANOVA. In the study, the results of faculty members' silence were found to change according to gender, academic title, administrative duty, faculty and the tenure of office in the organization.
Other ID | JA29ZV65FR |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 2 |