Meslekler arası eğitim tıp, sağlık ve sosyal hizmet alanları içerisinde iki veya daha fazla sayıda profesyonelin bir araya gelerek birlikte bir öğrenme sürecine girmesini ifade etmektedir. Meslekler arası eğitim için ilk girişimler Birleşik Krallıkta (İngiltere, Galler, İskoçya, Kuzey İrlanda), 1960'lı yıllarda başlamıştır. Dünyanın önde gelen üniversitelerınde meslekler arası eğitim, sağlık ve sosyal hizmet müfredatları içerisinde yerini almış, tıp, sağlık bilimleri ve sosyal hizmetler alanında lisans ve yüksek lisans seviyelerinde zorunlu ders olarak verilmeye başlamıştır. Türkiye'deki sağlık ve sosyal hizmet öğrencilerinin, meslekler arası eğitim programı çerçevesinde ortak dersler alarak yeterliliklerini, kabiliyetlerini ve farkındalıklarını artırarak daha etkin bir biçimde ekiple çalışma becerileri kazanabilecekleri öngörülmektedir. Üniversitelerin gelişimi, modernizasyonu ve güçlü Avrupa Meslekler Arası Eğitim Ağına (European Interprofessional Education Network, EIPEN) katılabilmeleri, sağlık ve sosyal hizmet alanlarındaki işbirliği uygulama prensiplerini içeren meslekler arası eğitimin müfredata dahil edilmesiyle mümkün olabilecektir. Meslekler arası eğitimin özünde sağlık ve sosyal hizmet alanlarında eğitim alan öğrencilerin probleme dayalı öğrenme becerilerinin kazanılması yatmaktadır. Bu çalışmanın amacı, meslekler arası eğitim prensiplerini gözden geçirmek, açıklamak ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde bu eğitim anlayışını müfredata dahil etmenin önemi vurgulanmaktır.
Meslekler arası eğitim işbirlikçi çalışma sağlık ve sosyal hizmet müfredatları ekip çalışması.
Interprofessional education (IPE) involves members of two or more health and social work professions engaged in learning with, from and about each other to improve collaboration and quality of care. In the 1960s, IPE has started to be taught in the United Kingdom (England, Scotlang, Wales and Northern Ireland). Over the world the majority of the prestigous universities had incorporated IPE into their health and social work curriculums and they have begun to teach IPE as compulsory course at graduate and postgraduate levels. It is predicted that if IPE programmes started in Turkey, health and social work students will learn side by side and will be able to use their abilities more effectively and work collaboratively by raising their awareness and capabilities. The possibility of joining the well established European Interprofessional Education Network and modernising Turkish universities further is closely linked with the implementation of IPE curriculum which consists of collaborative principles in social and health care. Intrinsically, IPE enables health and social care students to obtain problem solving skills. The aim of this study is to emphasize the importance of incorporating IPE into Turkish universities' curriculum by reviewing and explaining the principles of IPE.
Interprofessional education (IPE) collaborative practice health and social work curriculum group work.
Other ID | JA97YU73UK |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |