Bilimdeki hızlı gelişmeler ve mühendislik alanında bunları izleyen teknolojik değişiklikler, mühendislerin kendi beceri ve bilgilerini güncellemelerini gerektirmektedir. Bu da, mühendislik fakültelerinin yaşam boyu öğrenme (YBÖ) becerilerini müfredatlarına dâhil etmelerini ve öğrencilerinin YBÖ için hazır oluş düzeylerini belirlemelerini gerektirir. Bu amaç doğrultusunda bu çalışma, Abu Dabi'deki Petrol Enstitüsü'nde 2012-2013 akademik dönemi boyunca birinci sınıf mühendislik öğrencilerinin ve öğretim görevlilerinin YBÖ yönelimlerini tespit etmeyi hedeflemektedir. Çalışmaya, ortalama 19 yaşındaki 196 öğrenci ve ortalama 42 yaşındaki 31 öğretim üyesi katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin yaklaşık %75.5'i yabancı ülkelerden gelen öğrencilerdir. Yaşam Boyu Öğrenim Eğilim Skalası kullanılarak toplanan veriler, cinsiyet ve etnik köken arasındaki kıyaslamalarla analiz edilmiştir. Öğrencilerin YBÖ yönelimleri ayrıca öğretim görevlilerinin yönelimleriyle de karşılaştırılmıştır. Veri analizi için SPSS istatistik yazılımı sürüm 18.0 (SPSS Inc., Chicago, IL, ABD) kullanılmıştır. Verileri yorumlamak için, sıklık ve yüzde gibi tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Grup karşılaştırmaları için Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Bulunan sonuçlar, sebat ve öz-düzenleme becerileri için nispeten düşük puanlarla birlikte öğrencilerin genel puanının ortalama olduğunu göstermiştir. Ancak öğretim görevlilerinin genel puanlarının yüksek olduğu ve merak becerileri için nispeten daha da yüksek puanlara sahip olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerin puanlarının, öz-düzenleme ve merak konularında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklarla birlikte daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca farklı ülkelerden gelen öğrencilerin tüm alt-beceri puanları, istatistiksel olarak anlamlı bir derecede daha yüksek bulunmuştur. Bu çalışmayla, mühendislik öğrencilerinin YBÖ becerileri konusunda farkındalıklarının artmasından fayda görecekleri ve mühendislik müfredatının, bu becerilerin öğretimini de bünyesine dâhil etmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenen özelliklerini üstlenmelerini sağlamak amacıyla bazı pratik öneriler sunulmuştur.
Rapid advances in science and subsequent technological changes in engineering require practicing engineers to update their skills and knowledge. This necessitates engineering faculties to include lifelong learning (LLL) skills in their curricula and determine their students' readiness for LLL. With this in mind, this study aimed to identify the LLL orientations of freshman engineering students and faculty members during the 2012 and 2013 academic year in the Petroleum Institute, Abu Dhabi. A total number of 196 students, with a mean age of 19, and 31 faculty members, with a mean age of 42, participated in the study. About 75.5% of the student participants were expatriates. The data, collected using the Lifelong Learning Tendency Scale, were analyzed through comparisons between genders and ethnic backgrounds. Students' LLL orientations were also compared to those of the faculty members. Data analysis was done using the SPSS statistical software version 18.0 (SPSS Inc., Chicago, IL, USA). Descriptive statistics such as frequencies and percentages were used to interpret the data. Mann-Whitney U test was used for group comparison. The findings indicated that the students' overall score was average, with comparatively lower scores for the perseverance and self-regulation skills. However, the faculty members' overall score was found to be high, with a comparatively higher score for curiosity skills. The female students' scores appeared to be higher with statistically significant differences in self-regulation and curiosity domains. Also, the expatriate students' scores for all sub-skills were found to be higher at a statistically significant level. It is concluded that engineering students will benefit from having their awareness raised about LLL skills, and engineering curricula need to incorporate explicit teaching of these skills. Some practical suggestions are provided to encourage students to assume the characteristics of lifelong learners.
Other ID | JA87CP23AJ |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |