Bu çalışma Avrupa Birliği (AB) ve Türkiye arasındaki akademik dolaşımın ana öncülerini incelemeyi amaçlamaktadır. Erasmus programı yurtdışında eğitim vermek için yeni olanaklar sunmuştur. Akademik hareketlilik sadece 27 AB üyesi arasında değil AB üyesi olmayan ülkeler arasında da popüler bir gündemdir. Erasmus programının bir parçası olarak, akademik hareketlilik Türkiyenin AB ile entegrasyon sürecinin önemli bir unsurdur. Son yıllarda, bu hareketliliği güçlendirmek vazgeçilmez olmuştur. Programa katılan Türk öğretim üyesi sayısı sürekli artıyor olmasına rağmen, hareketlilik akımları ile ilgili veriler, ABden Türkiyeye akademik hareketliliğin düşük olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla, AB akademisyenleri için Türk yükseköğretim kurumlarının çekiciliğini artırmak önemlidir. Çalışma AB ve Türkiye arasındaki akademik dolaşım anlamında neyin değişmekte olduğunu ve yıllar boyunca neyin değiştiğini ele almaktadır.
This study aims to analyze the main drivers for the academic mobility between the European Union (EU) and Turkey. The Erasmus programme of the EU has offered new possibilities to teach in abroad. Academic mobility is not only popular between the the EU-27 member states, but also non-EU member states. Academic mobility, as part of Erasmus programme, is a key element of Turkeys integration process with the EU. In recent years, it has become indispensable to reinforce mobility. Data on mobility flows show that, although the number of Turkish lecturers who participate in the programme has constantly been increasing, academic mobility from the EU to Turkey remains low. Therefore, it is important to increase the attractiveness of Turkish higher education institutions to the EU academics. The study considers what is changing in academic mobility between the EU and Turkey, and what has changed over the years.
Other ID | JA26JT44JR |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 3 |