Bu çalışmada gelişmekte olan Avrupa Bilgi Toplumu ile ilgili olarak ortaya çıkan yeni sosyal riskler ve değerler dizisi değişimi, yükseköğretimin pay sahiplerinin görüşleri açısından incelenmiştir. Araştırma sorusu bilgi toplumu ile ilgili olarak yükseköğretimdeki yaklaşım değişimi, politikalar, uygulama, gerçeklik ve deneyim konularını kapsamaktadır. Araştırma altı Avrupa ülkesinde altmışaltı katılımcı ile bir yılda tamamlanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ve odak grup toplantıları ile toplanmıştır. Araştırmanın tasarımı ve örneklem niteliksel araştırma yöntemlerinden kartopu yöntemi ile yapılmıştır. Her odak grup toplatısında yeni sorular oluşmuş bu sorular görüşmelerin sorularını yapılandırmıştır. Ayrıca küçük bir grup ile başlanan odak grup toplantılarında görüşmeler için daha geniş bir katılımcı grubuna ulaşılmıştır. Veriler niteliksel veri analizi algı kodlama yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular Avrupadaki üniversitelerin geleneksel rollerini koruduklarını ve bilgi toplumunun geliştirilmesi için yeni bir role hazır olmadıklarını göstermiştir. Hızla değişen toplumda üniversiteler gelenek ile dönüşüm arasında bir ikilemle yüz yüze kalmışlardır. Üniversiteler Brüksel ve/veya ulusal kaynaklı değişim isteklerinin baskısı altındadır. Değişim baskısı küreselleşme sorunlarına yanıt vermekten çok kuramsal düzeyde kalmaktadır. Böylece toplumun dönüşmesinde rolü olan üniversitelerin, temel sorunlar nedeniyle, hızla değişmekte olan toplumun gerisinde kaldığı ortaya çıkmıştır. Avrupa vizyonunda yer alan toplumun hızlı dönüşüm ihtiyacı ile Avrupa üniversitelerinin gerçeği arasındaki uçurum bu çalışmada ortaya çıkan önemli bir vargıdır.
This study examines the role of universities in the European Knowledge Society as regards to new social risks and paradigm change as perceived by the shareholders of higher education institutions. The research questions addressed attitude change in universities for reform; the universities responsiveness to possible social risks and opportunities for the graduates; and the institutional practices regarding curricula and governance which may lead to knowledge society. The study was conducted in six European countries with sixty six participants and completed in one year. Research was designed based on the qualitative research approach. Snowball technique was used to design research and to identify the sampling. Data were gathered through interviews and focus group meetings. Each focus group contributed to extend the number of participants and improve more questions in the interviews. Data gathered from the interviews and focus group meetings were analysed using perception coding system. Results showed that universities in Europe keep their traditional role and are not ready to acknowledge a role in the development of European Knowledge Society. The challenges they face in a transforming society create a dilemma between the tradition and transformation. They are under the pressure of Brussels-directed changes and/or national context and regulation. Major outcomes of the research addressed the reality of the university in Europe lag them behind the role given by the European vision. The gap between the societys need for dynamic transformation, which is expressed as an ambitious goal in the European vision, and the universitys traditional existence and resistance to transformation was highlighted.
Other ID | JA45JT28NJ |
---|---|
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 2 |