This is a descriptive study to determine the views on the "doctoral education in nursing" of the doctoral students in Nursing. The data of the study were collected using the "Student Views Regarding Doctoral Education in Nursing" survey prepared by using the literature. The survey was sent via e-mail to the students who were at least in the 3rd semester of their doctoral education in nursing. A total of 110 students answered the questionnaire. The students stated that receiving doctoral education is necessary for "improving the nursing knowledge and practices", that they faced challenges such as "inadequate time" and the "attitude of the advisor", and they gained professional skills such as "planning and sustaining research, critical perspective, etc.", but the doctoral education provided a limited contribution to their intellectual improvement.
Bu çalışma, hemşirelik doktora öğrencilerinin "hemşirelikte doktora eğitimi" üzerine görüşlerini belirlemek için yapılan tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmanın verileri, literatür kullanılarak hazırlanan "Hemşirelikte Doktora Eğitimine Yönelik Öğrenci Görüşleri" başlıklı anket formu kullanılarak toplanmıştır. Anket hemşirelik alanındaki doktora eğitiminin en az üçüncü yarıyıldaki öğrencilere e-posta yoluyla gönderilmiş ve ankete toplam 110 öğrenci yanıt vermiştir. Öğrenciler "hemşirelik bilgi ve uygulamalarını güçlendirmek için" bir doktora eğitiminin gerekli olduğunu, "yetersiz zaman" ve "danışmanın tutumu" gibi zorluklarla karşı karşıya kaldıklarını ve "araştırmanın planlanması ve sürdürülmesi, eleştirel düşünme vb." profesyonel yetenekler kazandıklarını ancak doktora eğitiminin entelektüel gelişimlerine sınırlı katkı sağladığını belirtmişlerdir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 1 |