Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimlerine ilişkin değerlendirmelerini ortaya çıkarmaktır. Tarama çalışması deseninde tasarlanan bu çalışma kapsamında çevrimiçi örnekleme tekniği kullanılarak 26 Nisan 2020 - 6 Mayıs 2020 tarihleri arasında Türkiye'nin her coğrafi bölgesindeki farklı üniversitelerden 3861 üniversite öğrencisinden çevrimiçi ortamda veri toplanmıştır. Çalışma kapsamında, öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri betimsel analizlerle sunulmuştur. Sonrasında, uzaktan eğitime odaklanma zorluğunda etkili olan değişkenlerin ki-kare testlerini içeren çapraz tablolar ile birlikte uzaktan eğitimin verimliliğini değerlendirmede etkili olan faktörlere ilişkin regresyon analizi sunulmuştur. Öğrencilerin büyük çoğunluğunun uzaktan eğitime odaklanma zorluğu yaşadıkları ve bunun cinsiyet, evde egzersiz yapma sıklığı ve üniversite türü ile ilişkili olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin, uzaktan eğitimin verimliliğini değerlendirmede etkili olan faktörler arasında yaş, ailenin sosyo-ekonomik durumu, üniversite türü, aileyle birlikte yaşam, odaklanma sorunu, fiziksel aktivite sıklığı ve Covid-19'un negatif psikolojik etkileri yer almıştır.
Çalışmanın anket sorularının hazırlanması sürecindeki katkılarından dolayı Doç. Dr. Senem Ertan’a; çalışmanın son halini okuyup katkı sunan Ecenur Alper ve Aysima Çalışan’a teşekkür ederim.
The aim of this study is to reveal university students' views of distance education delivered during the Covid-19 pandemic. This quantitative study designed as an online survey research collected data from 3861 university students from different universities in each geographical region of Turkey between April 26, 2020 and May 6, 2020. Student views of distance education are presented with descriptive analyses. Next, cross tables containing chi-square tests of the variables that affect the difficulty of focusing on distance education along with the regression analysis of the factors influencing the evaluation of the effectiveness of distance education are presented. It was found that the majority of the students have difficulty focusing on distance education, which is related to gender, frequency of physical activity at home, university type, and their majors. The factors that affect students' perceptions of the effectiveness of distance education include age, socio-economic status of their family, staying with the family during the pandemic, difficulties in focusing, frequency of physical activity, and negative psychological effects of Covid-19.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 Pt 1 |