Bu çalışma, Covid-19 salgınının üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim yöntemi ile ilgili görüşleri ve kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Tanımlayıcı ve kesitsel tipte tasarlanan araştırmanın evrenini Türkiye’deki iki farklı devlet üniversitesinin sağlıkla ilgili yedi farklı bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturdu. Çalışma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen soru formu ve Durumluluk Kaygı Ölçeği (DKÖ) kullanılarak çevrimiçi toplandı. Öğrencilerin %50.2’sinin birinci sınıfta, %30’unun ilk ve acil yardım programında öğrenim gördüğü, %79.3’ünün ailesinin gelir durumunun orta seviyede olduğu, %50.1’inin büyükşehirde yaşadığı, %83’ünün çekirdek aile yapısına sahip olduğu belirlendi. Öğrencilerin %50.9’unun uzaktan eğitim sisteminden memnun olduğu, %52.1’inin dersleri kısmen anlaşılır bulduğu, %46.7’sinin derslerin anlatım dilini kısmen anlaşılır bulduğu ve %72.7’sinin sınav kaygısı yaşadıkları saptandı. Öğrencilerin DKÖ puanının 59.0±5.30 (aralık 29–73) olduğu ve %52.8’inin orta düzeyde kaygı yaşadığı görüldü. Öğrencilerin yaşadığı kaygı ile ilgili olarak; cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, ailenin gelir durumuna göre anlamlı bir fark tespit edilirken; yaş, öğrenim görülen sınıf, aile türü, yaşanılan yer, kronik hastalık ve psikolojik hastalığa göre anlamlı bir farklılık bulunmadı. Uzaktan eğitim yönteminden memnun olmayan, sınav kaygısı yaşayan, dersleri kısmen anladığını belirten ve derslere katılan öğrencilerin kaygı puanlarının anlamlı olarak yüksek olduğu belirlendi. Araştırma sonucunda, Covid-19 salgını sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim yöntemi ve sınav ile ilgili kaygı yaşadıkları görülmüştür.
This study was conducted to identify the views and anxiety levels of university students regarding distance education during the Covid-19 pandemic. The population of this descriptive and cross-sectional study consisted of the students studying at seven health-related departments at two state universities in Turkey. The data were collected using a questionnaire developed by the researchers and the State Anxiety Inventory (SAI). The results revealed that 50.2% of the students were first-year students, 30% were studying at the first and emergency aid program, 79.3% had a medium-income level, 50.1% lived in a metropolitan area, and 83% had a nuclear family. 50.9% of the students were satisfied with the distance education system, 52.1% found the lessons given through the distance education method partially understandable, 46.7% found the lecturing styles partially plain and understandable, and 72.7% had exam anxiety. The SAI score of the students was found to be 59.0±5.30 (range 29–73), and 52.8% of them had a moderate anxiety level. While the level of anxiety in students varied significantly according to gender, department, and family income, no significant difference was found among the participants in terms of age, year of study, family type, place of residence, and the presence of chronic and psychological illnesses. The anxiety scores of those who were not satisfied with the distance education, who experienced exam anxiety, who understood the online lessons partially, and who attended the lessons were found to be significantly higher. The study demonstrated that university students experienced anxiety about distance education and exams during the Covid-19 pandemic.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |