Bu çalışmada, Covid-19 küresel salgını sırasında eşleriyle birlikte esnek çalışma biçimine geçerek evden çalışan, çocuk sahibi ve ders veren erken kariyer evresindeki kadın akademisyenlerin akademik yaşamına ilişkin deneyimlerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma grubu, eşleriyle birlikte evden çalışan 13 kadın akademisyenden oluşmuştur. Yarı yapılandırılmış telefon görüşmeleri yoluyla toplanan verilerin analizinde yorumlayıcı fenomenolojik analiz kullanılmıştır. Bulgular salgın öncesi yaşam ve salgın sırasında akademik yaşam olmak üzere iki ana tema altında toplanmıştır. Salgın sırasında akademik yaşam ana teması ise; “uyum güçlüğü”, “çalışma yaşamından uzaklaşma”, “iş yükü nedeniyle akademik çalışmaları yürütememe”, “akademik yaşamın ev yaşamına entegrasyonu” olmak üzere dört alt temadan oluşmuştur. Sonuçlar, salgının cinsiyet eşitsizliklerini derinleştirdiğini, kadın akademisyenlerin aile içi sorumluluklarla akademik yaşam arasında sıkıştığını ve kariyerinin başındaki kadın akademisyenlerin çalışma hayatının akademik üretkenlik dikkate alındığında büyük ölçüde değiştiğini göstermiştir. Bulguların bir sonucu olarak, kariyerinin başındaki kadın akademisyenlerin yaşadığı cinsiyet eşitsizliklerini önlemek ve ülke çapında politikalar geliştirebilmek için farklı örneklemler üzerinde daha ileri araştırmalar yapılması önerilmektedir. Ayrıca, erken kariyer evresinde olan kadın akademisyenlerin profesyonel gelişimleri ve kariyer basamaklarında ilerlemelerinin aynı evrede olan erkek akademisyenlerle karşılaştırılması önerilmektedir.
This study aims to find out the academic life experiences of early career female academics during the Covid-19 pandemic in Turkey. The study group consisted of 13 female academics working from home with their spouses. The interpretative phenomenological analysis was used to analyze the data collected through semi-structured telephone interviews. The findings were clustered under two main themes: the life before the pandemic, and academic life during the pandemic. The main theme of academic life during the pandemic consisted of the following sub-themes: adaptation problem, withdrawal from academic life, excessive workload interfering academic productivity, and integration of academic life into family life. The results indicate that the pandemic has deepened gender inequalities, and the working life of early-career female academics has drastically changed in terms of academic productivity. Based on our findings, we recommend that quantitative research with large samples of early-career female academics should be conducted to develop nation-wide policies for gender inequality prevention. We also recommend that the professional development and career advancement of female academics in the early career stage should be compared with their male peers to reveal any gender-based disadvantages.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |