Bu çalışmanın amacı, üniversite-sanayi ilişkilerini açıklamada kullanılan metaforları araştırmaktır. Metaforlar, örgüt analizinde elverişli bir nitel araçtır çünkü bir örgütteki katılımcılar tarafından kullanılan metaforları ortaya çıkarmak ve bunları yorumlamak hem araştırmacının katılımcıların gizli algıları ve duygularına ulaşmasına izin verir hem de araştırmacıya üniversite-sanayi ilişkilerinin kilit bir örgütü olan Teknoloji Geliştirme Bölgeleri (TGB) hakkında derinlemesine bilgi sağlar. Bu çoklu örnek olay çalışmasında, iki üniversite ve bir yüksek teknoloji enstitüsü ile bunların ilintili TGB’lerinden gelen 20 katılımcıdan veri toplanmıştır. Bu katılımcılar, üst düzey üniversite yöneticileri, üniversite-sanayi ilişkileri ile yakın ilişkili öğretim üyeleri, üst düzey TGB yöneticileri ve üst düzey TGB şirket yöneticilerinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Üç örnek olaydan toplanan verinin örnek olay içi ve örnek olaylar arası içerik analizi sonuçlarına göre, katılımcılar üniversite-sanayi ilişkilerini açıklarken üst temalar olan olumlu ve olumsuz metaforlar kullanmışlardır. Olumlu metaforların alt temaları arayüz, makine, barlar sokağı, vitrin ve bitki metaforları olarak listelenebilir; olumsuz metaforların alt temaları ise, zombi, bebek ve emlakçı metaforları olarak sıralanabilir. Katılımcıların bu metaforları betimlemelerinden ve bu metaforları kullanmalarını gerekçelendirmelerinden yola çıkarak, katılımcıların araştırmanın odağında olan üniversite-sanayi işbirliği olgusuna dair değerlendirmeleri üzerine bazı çıkarımlarda bulunulmuştur.
The purpose of the study is to examine metaphors that are used to explain university-industry relations. Metaphors are a lucrative qualitative tool in organizational analysis because extracting and interpreting metaphors that are used by participants in an organization can not only allow researchers to access hidden perceptions or feelings of the participants but also helps them gain insights about a key organization of university-industry relations: Technology Development Zones (TDZ). In this multiple-case study, 20 participants were involved from two universities and an institute of high technology, and their embedded TDZs in Turkey. Participants are high-rank manager-academics, faculty affiliated with university-industry relations, high-rank managers from TDZs and those of firms inside these TDZs. In order to collect data, semi-structured interviews were used in the study. Results from a content analysis of within-case and cross-case data from the three cases in the study showed that participants use superordinate themes of positive and negative metaphors to explain university industry relations. The positive metaphors superordinate theme involves the metaphors of interface, machine, bars district, showcase, and plants, while the negative metaphors superordinate theme includes zombie, babies, and real-estate metaphors. Based on the participants’ descriptions of these metaphors and their justification for their use, some conclusions were made on the participants’ evaluations of the university-industry relations phenomenon, which is the focus of the study.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Case Study |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 2 |