Educational actions taken during critical situations caused by crises such as pandemics can be in the form of Emergeny Remote Teaching (ERT), which aims to produce solutions with prompt decisions, instead of a well-planned Open and Distance Learning (ODL). To be able to move from ERT to ODL in crisis situations, contingency plans created before the crises are required. However, to be able to do this, first of all, past crises need to be examined. For this reason, this study aims to determine ERT practices in higher education within the context of the management component of ODL system by focusing on the COVID-19 period, which is an example of a past crisis. Exploratory case study research design was adopted in the study. As a study group, 14 higher education institutions, 14 faculty members and 14 learners took part in the study. The qualitative data were collected via semi structured interviews, documents, and researcher’s diary. The data collected via interviews and documents were analyzed using descriptive and content analysis. The research findings revealed that ERT practices in higher education within the context of management component of ODL system vary by institution in many aspects.
Emergency Remote Teaching Open and Distance Learning Higher education System Approach in ODL Management crisis
Pandemi gibi krizlerin oluşturduğu kritik durumlarda hayata geçirilen eğitim uygulamaları iyi planlanmış bir Açık ve Uzaktan Öğrenme (AUÖ) yerine, ani kararlarla çözümler üretilmeye çalışılan bir Acil Uzaktan Öğretim olabilmektedir. Dolayısıyla kriz durumlarında nitelikli AUÖ uygulamalarının hayata geçirilebilmesi için kriz öncesinde oluşturulan planlamalara ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak planlama öncesinde, öncelikle deneyimlenen krizlerin değerlendirilmesi gerekmektedir. Buradan hareketle bu araştırmada, deneyimlenen bir kriz durumu örneği olan COVID-19 sürecine odaklanılarak, AUÖ sisteminin yönetim bileşeni bağlamında yükseköğretimdeki Acil Uzaktan Öğretim uygulamalarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada Keşfedici Durum Çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 14 yükseköğretim kurumu, 14 akademisyen ve 14 öğrenen oluşturmaktadır. Akademisyen ve öğrenen katılımcılar 14 yükseköğretim kurumunun her birinden birer kişi olmak üzere araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri görüşmeler, dokümanlar ve araştırmacı günlüğü aracılığıyla toplanmıştır. Görüşmeler ve dokümanlar aracılığıyla toplanan verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre AUÖ’nün yönetim bileşeni bağlamında yükseköğretimdeki Acil Uzaktan Öğretim uygulamalarının yükseköğretim kurumlarına göre birçok açıdan farklılık gösterdiği görülmektedir.
Acil Uzaktan Öğretim Açık ve Uzaktan Öğrenme Yükseköğretim Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sistem Yaklaşımı Yönetim kriz
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | September 29, 2023 |
Publication Date | October 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 2 |