The COVID-19 pandemic has profoundly affected the world by changing people's social and work lives. All educational institutions, especially higher education, were suspended face-to-face education and switched to distance education. This change in work life inevitably affects academics’ working styles and workloads. In this context, this study aims to reveal the effects of the COVID-19 pandemic on academics’ teaching workloads according to their working periods. For this purpose, the transaction data of the one-year face-to-face education period before and during the COVID-19 pandemic are compared. The data used for comparison were obtained from the system logs of a learning management system platform and were used effectively during the pre-pandemic and pandemic periods. The pre-pandemic and pandemic period data are examined in terms of transaction density, day, and time zone of transactions. The results showed that during the pre-pandemic period, the processing intensity of academics was higher than the processing intensity on weekends. However, with the transition to distance education during the pandemic, it has been determined that the difference between weekday and weekend processing intensity disappeared significantly. It has been determined that the working time has shifted to later hours within the day, approximately one hour after the pandemic.
COVID-19 pandemisi tüm dünyayı derinden etkilemiş, insanların sosyal ve çalışma hayatlarını değiştirmiştir. Başta yükseköğretim olmak üzere tüm eğitim kurumları yüz yüze eğitime ara vererek uzaktan eğitime geçmek zorunda kalmıştır. Çalışma hayatındaki bu değişim kaçınılmaz olarak akademisyenlerin çalışma biçimlerini ve iş yüklerini de etkilemiştir. Bu çalışmada, COVID-19 pandemisinin akademisyenlerin çalışma süreleri ve öğretim iş yükleri üzerindeki etkilerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda COVID-19 pandemisinden önceki bir yıllık yüz yüze eğitim süreci ile pandemi dönemindeki uzaktan eğitim işlem verileri karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma için kullanılan veriler, pandemi öncesi ve pandemi döneminde etkin olarak kullanılan bir öğrenim yönetim sistemi platformunun günlük kayıtlarından alınmıştır. Günlük kayıtlar alınırken, yalnızca akademisyenler tarafından yapılan işlemlerin kayıtları esas alınmıştır. Pandemi öncesi ve pandemi dönemi olarak ikiye ayrılan veriler, işlem yoğunluğu, işlemlerin yapıldığı gün ve saat dilimi gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda, pandemi öncesi dönemde akademisyenlerin hafta içi işlem yoğunluğunun hafta sonları işlem yoğunluğuna göre daha fazla olduğu belirlenmiştir. Ancak pandemi sürecinde uzaktan eğitime geçişle birlikte hafta içi ve hafta sonu işlem yoğunluğu arasındaki farkın yüksek düzeyde ortadan kalktığı görülmüştür. Çalışma saatlerinin, pandemi ile birlikte yaklaşık bir saat olmak üzere günün ilerleyen saatlerine kaydığı tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Original Empirical Research |
Authors | |
Early Pub Date | April 30, 2024 |
Publication Date | April 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 1 |