Sistematik derleme yöntemiyle yürütülen bu araştırma kapsamında, riskli davranışlar sergileyen üniversite öğrencilerinin belirlenebilmesi ve gerekli müdahalelerin gerçekleştirilebilmesi noktasında güncel ve eğitimsel bir perspektiften erken uyarı sistemlerinin incelenmesi ve tanıtılması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda ilgili alan yazından yükseköğretimde erken uyarı sistemlerine ilişkin çeşitli uygulamaları içeren 2’si ulusal ve 29’u uluslararası olmak üzere toplam 31 araştırma incelenerek sekiz araştırma sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma sonucunda makale türünde yayımlanan araştırmaların genellikle 2000 yılından sonra gerçekleştirildiği gözlenirken, genel anlamda üniversite öğrencileriyle gerçekleştirilen bu araştırmalarda çoğunlukla nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı gözlenmiştir. Öte yandan araştırmalarda veri kaynağı olarak en çok öğrenme yönetim sistemlerinden (Moodle, BookRoll, Öğrenme Akıllı Sistemi, Eğitim Yönetimi Sistemi ve Öğretim Asistanı Sistemi gibi kaynaklardan elde edilen tıklama sayısı, sistemde geçirilen toplam süre, kaynaklar, forumlarda gönderilen ve okunan mesajlar, ders notları, kitap okuma verileri vb.) yararlanıldığı saptanırken, verilerin analizi noktasında ise en çok veri madenciliği ve regresyon analizi yöntemlerinden yararlanıldığı saptanmıştır. Ayrıca araştırmalarda anahtar sözcük olarak genellikle erken uyarı sistem(ler)inin kullanıldığı belirlenmiştir. Sonuç olarak önemli konuların kapsamına dair açıklamaların yapılmasına ve daha fazla araştırma için önceliklerin belirlenmesine yönelik eşsiz fırsatların sunulduğu geleneksel ya da sistematik derleme türündeki çeşitli araştırmalar ışığında erken uyarı sistemlerinin yeterince tanıtılması gerektiği düşünülmektedir.
This systematic review aimed to examine and introduce early warning systems from both contemporary and educational perspectives to identify university students who exhibit risky behaviors and to implement the necessary interventions. To achieve this goal, a total of 31 studies—2 national and 29 international—were reviewed. These studies included various implementations of early warning systems at the higher education level, and 8 research questions were explored. The review revealed that studies on early warning systems have primarily been published after 2000. It was also found that quantitative research methods were most commonly used in these studies, which focused on university students. Additionally, learning management systems (such as Moodle, BookRoll, Learning Smart System, Teaching Assistant System, etc.) were the main data sources in these studies. The data from these systems included metrics such as the number of clicks, total time spent in the system, resources accessed, messages sent or read in forums, lecture notes, and book reading data. In terms of data analysis, data mining and regression analysis methods were predominantly used. Moreover, “early warning system” was commonly used as a keyword in the studies reviewed. In conclusion, it is suggested that the early warning system should be further promoted, based on the findings of this review, which offers valuable insights into key issues and establishes priorities for future research.
Higher Education Early Warning System Curriculum Flexibility Curriculum Agility Systematic Review
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Literature Review |
Authors | |
Early Pub Date | April 30, 2025 |
Publication Date | April 30, 2025 |
Submission Date | February 26, 2024 |
Acceptance Date | September 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 1 |