: Bu çalışmanın amacı, 2017 yılında Türkiye'ye göç edip Van ilinde yaşamlarını sürdüren eğitim çağındaki Suriyeli mültecilerin yaşadıkları eğitim sorunlarını açığa çıkararak çözüm önerileri geliştirmektir. Nitel yöntemle yapılan bu çalışma, bir durum (vaka) çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017 yılında Türkiye’ye göç etmiş ve Van ilinde yaşamlarını sürdüren eğitim çağındaki Suriyeli 13 (7 okula devam eden, 6 okula devam etmeyen) çocuk, 6 Suriyeli aile reisi, Van ilinde Suriyeli öğrencilerin 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gördüğü okullardaki 8 öğretmen ve 5 okul müdürü, 2 il milli eğitim yöneticisi (bir il milli eğitim müdür yardımcısı, bir il milli eğitim şube müdürü), il milli eğitimde görev yapan 7 maarif müfettişi, 1 sosyal yardımlaşma vakfı yöneticisi ve Van ilinde aktif olarak hizmet veren 4 sivil toplum kuruluşu (2 sendika, 2 yardım derneği) yöneticisi olmak üzere 46 kişi oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış form kullanılarak görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın verileri, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmada, Suriyeli ailelerin genel olarak barınma, beslenme ve uyum sorunu yaşadıkları, bu sorunların çocuklarının eğitimini olumsuz etkilediği, Suriyeli çocukların bu ve benzeri nedenlerle eğitimlerine devam etmediği ve bu yönde çeşitli taleplerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Göç Suriye Eğitim sorunları Göç ve eğitim Suriyeli mülteciler. Göç, Suriye, Eğitim sorunları, Göç ve eğitim, Suriyeli mülteciler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |