Research Article
BibTex RIS Cite

The Online Creative Drama Experience from the Perspective of Students in the Faculty of Health Sciences

Year 2022, , 379 - 404, 15.08.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1076547

Abstract

This research aims to determine the attitude levels of the students studying at the Faculty of Health Sciences regarding the online creative drama method and their opinions regarding the online course. In the research patterned as a mixed model, 13 weeks of creative drama work was applied with 40 students. Creative drama sessions were applied for 26 hours during the 2021-2022 academic year, totaling 13 weeks during a course period. At the end of the drama study, 40 students were given an evaluation at the end of the course, interview form, attitude scale for creative drama, and attitude scale for distance learning to determine the contribution of the creative drama course. Content analysis was used in the analysis of qualitative data obtained in the research. Statistical analyses were used in the analysis of quantitative data. The research findings stated that creative drama is very effective in students expressing themselves better. They listen to lessons more motivating way because they are actively involved in the process rather than constantly listening to passive lessons in distance education. At the same time, the participants stated that they expect the lesson to come every week and feel good about themselves.

References

  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Yaratıcı drama derslerine (okulöncesinde drama ve ilköğretimde drama) ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi. 1(2), 7-15.
  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde yaratıcı drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akfırat F. Ö. (2006). Sosyal yeterlilik, sosyal beceri ve yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 39-58
  • Altınova, H. H., & Gökçearslan Çifci, E. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(1), 28-47.
  • Bal-İncebacak, B. (2021 August 7-8). Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Online Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutumları ve Sürece İlişkin Görüşleri, [Conference session]. Mediterranean Summit 5th International Social Sciences Congress, Mersin www.akdenizkongresi.org
  • Bartolic-Zlomislic, S., & Bates, A. (1999). Investing in Online Learning: Potential Benefits and Limitations. Canadian Journal of Communication, 24(3), 1-17.
  • Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1992) Qualitative research for education: An introduction to theory and methods, Boston: Allyn and Bacon.
  • Çiçeklioğlu, H., & Akmaz, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinin uzaktan eğitim sistemine bakış açıları üzerine etkisi: Covıd-19 sürecine bir bakış. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2939-2953. doi: 10.26450/jshsr.2103
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20(1), 37-46
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Doğan, Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan çevrim-içi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 483-504. doi: 10.37217/tebd.655955
  • Drennan, J., Kennedy, J., & Pisarski, A. (2005). Factors affecting student attitudes toward flexible online learning in management education. The Journal of Educational Research, 98(6), 331-338.
  • Ege, A. (2021). Using Creative Drama in Social Work Practices with Adolescents, Journal of Society & Social Work, 32(1), 403-420. doi:10.33417/tsh.756815
  • Er Türküresin, H. (2020). COVİD-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618. DOI: 10.37669/milliegitim.787509
  • Gökçe Toker, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Gökçearslan Çifci, E. & Altınova, H. H. (2012). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin empati becerisine etkisi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 133-149.
  • Gökçearslan Çifci, E. & Altınova, H. H. (2017). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı drama yöntemiyle iletişim becerisi geliştirme: ders uygulaması örneği. İlköğretim Online, 16(4), 1384-1394.
  • Gravetter, J. F. ve Forzano, L. B. (2012). Research methods for the behavioral sciences (4th Edition).USA: Linda Schreiber-Ganster.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B., & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Karagöz, Y. (2016). SPSS ve AMOS23 uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Keskin, M. & Özer, K. D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırali, F., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8 (30), 55-83.
  • Kırık, A.M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel değişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis. an ıntroduction to ıts methodology.Sage Publication, USA-New York.
  • Landis, J, R., & Koch, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011) Distance education: A systems view of online learning. United States: Wadsworth Cengage Learning.
  • Nazlıer, E. N., & Akoğlu, G. (2018). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın önemi. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(2), 251-259.
  • Önder, A. (2016). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özateş Gelmez, Ö. S., Öngen, Ç., & Hatiboğlu, B. (2019). Pathways from personal towards professional values: structured small-group work with social work students. Education as Change, 23(1), 1-25.
  • Öztürk, A. B. (2011,Aralık 15-16). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın kullanımı: Yoksulluğu yaratıcı dramayla nasıl anlarız? [Conference session]. Sosyal Hizmet Sempozyumu 50. Yılında Türkiye'de Sosyal Hizmet Eğitimi: Sorunlar, Öncelikler ve Hedefler. Ankara
  • Özyürek, A. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, yaratıcı drama dersinin etkililiğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 35-51.
  • Pınar, M. A., & Akgül, D. G. (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik, Seçkin Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A. Ş., Ankara.
  • Tüzün, F. & Yörük Toraman, N. (2021). Pandemi döneminde eğitim çağındaki genç bireylerdir. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822-845
  • Url-1 (2022). http://yaraticidrama.org/ https://globalenstitu.com/egitim/yaratici-drama-kursu-egitimi-sertifikasi-belgesi/
  • Üstündağ, T. (1994). Günümüz eğitiminde dramanın yeri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 37, 7-10.
  • Uygungül Yılmaz, Ö. ve Kaf, Ö. (2019). The effects of creative drama method on students' attitude towards social studies with respect to learning styles. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(2), 1340-1366.
  • Yates, C., & Bradley, J. (2000). Basic education at a distance: World review of distance Education and open learning. USA: Routledge, Florence, KY.
  • Yıldırım, H, & Şimşek, A. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalışması, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yılmaz, E., Kandemirci, E., Atam, G., Hepgenç, L., & Varlı,Y. (2020). Uzaktan / Online Eğitimler İçin "Oyun”, Eğiten Kitap, Ankara.
  • Yılmaz, S. ve Ceylan,T. (2020). Sosyal bilgiler derslerinde drama yöntemiyle öğretimin sosyal beceri, empatik beceri ve akademik başarıya etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 385-412.
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.

Çevrimiçi Yaratıcı Drama Deneyimine Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Gözünden Bir Bakış

Year 2022, , 379 - 404, 15.08.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1076547

Abstract

Bu araştırmanın amacı Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerinin online yaratıcı drama dersine ilişkin tutum düzeyleri ve online derse ilişkin görüşlerini belirlemektir. Karma model olarak desenlenen araştırmada 40 öğrencinin bulunduğu bir grup ile 13 haftalık yaratıcı drama çalışması uygulanmıştır. Yaratıcı drama oturumları 2021-2022 eğitim öğretim güz dönemi boyunca toplamda 13 hafta olmak üzere 26 ders saat uygulanmıştır. Drama çalışması sonunda 40 öğrenciye yaratıcı drama dersinin katkısını belirlemek için ders sonunda değerlendirmeleri, görüşme formu, yaratıcı dramaya yönelik tutum ölçeği ve uzaktan öğrenmeye yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde istatistiksel analizler kullanılmıştır. Araştırma bulguları, yaratıcı dramanın öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade etmelerinde, uzaktan eğitimde sürekli pasif ders dinleme yerine aktif şekilde sürece dahil oldukları için daha motive olmuş şekilde ders dinledikleri için dersin çok etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Aynı zamanda katılımcılar her hafta dersin gelmesini beklediklerini, kendilerini iyi hissettiklerini ifade etmişlerdir.

References

  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Yaratıcı drama derslerine (okulöncesinde drama ve ilköğretimde drama) ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi. 1(2), 7-15.
  • Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde yaratıcı drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Akfırat F. Ö. (2006). Sosyal yeterlilik, sosyal beceri ve yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 39-58
  • Altınova, H. H., & Gökçearslan Çifci, E. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(1), 28-47.
  • Bal-İncebacak, B. (2021 August 7-8). Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Online Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutumları ve Sürece İlişkin Görüşleri, [Conference session]. Mediterranean Summit 5th International Social Sciences Congress, Mersin www.akdenizkongresi.org
  • Bartolic-Zlomislic, S., & Bates, A. (1999). Investing in Online Learning: Potential Benefits and Limitations. Canadian Journal of Communication, 24(3), 1-17.
  • Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1992) Qualitative research for education: An introduction to theory and methods, Boston: Allyn and Bacon.
  • Çiçeklioğlu, H., & Akmaz, A. (2020). Üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinin uzaktan eğitim sistemine bakış açıları üzerine etkisi: Covıd-19 sürecine bir bakış. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(60), 2939-2953. doi: 10.26450/jshsr.2103
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and Psychological Measurement, 20(1), 37-46
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Doğan, Y. (2020). Üniversite öğrencilerinin uzaktan çevrim-içi yabancı dil öğrenmeye yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(1), 483-504. doi: 10.37217/tebd.655955
  • Drennan, J., Kennedy, J., & Pisarski, A. (2005). Factors affecting student attitudes toward flexible online learning in management education. The Journal of Educational Research, 98(6), 331-338.
  • Ege, A. (2021). Using Creative Drama in Social Work Practices with Adolescents, Journal of Society & Social Work, 32(1), 403-420. doi:10.33417/tsh.756815
  • Er Türküresin, H. (2020). COVİD-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 597-618. DOI: 10.37669/milliegitim.787509
  • Gökçe Toker, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Gökçearslan Çifci, E. & Altınova, H. H. (2012). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin empati becerisine etkisi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 133-149.
  • Gökçearslan Çifci, E. & Altınova, H. H. (2017). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı drama yöntemiyle iletişim becerisi geliştirme: ders uygulaması örneği. İlköğretim Online, 16(4), 1384-1394.
  • Gravetter, J. F. ve Forzano, L. B. (2012). Research methods for the behavioral sciences (4th Edition).USA: Linda Schreiber-Ganster.
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M. B., & Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Karagöz, Y. (2016). SPSS ve AMOS23 uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Keskin, M. & Özer, K. D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırali, F., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8 (30), 55-83.
  • Kırık, A.M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel değişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis. an ıntroduction to ıts methodology.Sage Publication, USA-New York.
  • Landis, J, R., & Koch, G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33, 159-174.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011) Distance education: A systems view of online learning. United States: Wadsworth Cengage Learning.
  • Nazlıer, E. N., & Akoğlu, G. (2018). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın önemi. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(2), 251-259.
  • Önder, A. (2016). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özateş Gelmez, Ö. S., Öngen, Ç., & Hatiboğlu, B. (2019). Pathways from personal towards professional values: structured small-group work with social work students. Education as Change, 23(1), 1-25.
  • Öztürk, A. B. (2011,Aralık 15-16). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın kullanımı: Yoksulluğu yaratıcı dramayla nasıl anlarız? [Conference session]. Sosyal Hizmet Sempozyumu 50. Yılında Türkiye'de Sosyal Hizmet Eğitimi: Sorunlar, Öncelikler ve Hedefler. Ankara
  • Özyürek, A. (2020). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, yaratıcı drama dersinin etkililiğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 35-51.
  • Pınar, M. A., & Akgül, D. G. (2020). The Opinions of Secondary School Students About Giving Science Courses with Distance Education During the Covid-19 Pandemic. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik, Seçkin Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A. Ş., Ankara.
  • Tüzün, F. & Yörük Toraman, N. (2021). Pandemi döneminde eğitim çağındaki genç bireylerdir. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822-845
  • Url-1 (2022). http://yaraticidrama.org/ https://globalenstitu.com/egitim/yaratici-drama-kursu-egitimi-sertifikasi-belgesi/
  • Üstündağ, T. (1994). Günümüz eğitiminde dramanın yeri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 37, 7-10.
  • Uygungül Yılmaz, Ö. ve Kaf, Ö. (2019). The effects of creative drama method on students' attitude towards social studies with respect to learning styles. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(2), 1340-1366.
  • Yates, C., & Bradley, J. (2000). Basic education at a distance: World review of distance Education and open learning. USA: Routledge, Florence, KY.
  • Yıldırım, H, & Şimşek, A. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalışması, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
  • Yılmaz, E., Kandemirci, E., Atam, G., Hepgenç, L., & Varlı,Y. (2020). Uzaktan / Online Eğitimler İçin "Oyun”, Eğiten Kitap, Ankara.
  • Yılmaz, S. ve Ceylan,T. (2020). Sosyal bilgiler derslerinde drama yöntemiyle öğretimin sosyal beceri, empatik beceri ve akademik başarıya etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 385-412.
  • Yolcu, H. H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Belgin Bal İncebacak 0000-0003-4643-8051

Publication Date August 15, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Bal İncebacak, B. (2022). Çevrimiçi Yaratıcı Drama Deneyimine Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Gözünden Bir Bakış. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 379-404. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1076547