This study was conducted to determine the effects of learning activities carried out in different environments through digital learning tools - (computer and mobile app) supported activities on students' academic achievement and attitudes towards science. This study, which used a pretest-posttest, control group, and quasi-experimental design as its research model, was conducted with 45 students who were enrolled in the seventh grade of a public school during the academic year of 2020-2021 on the topic of "Reproduction, Growth, and Development in Plants and Animals." In the research, blended learning was applied to the control group, enriched face-to-face learning dimension of blended learning to the experimental-1 group, and enriched e-learning dimension of blended learning to the experimental-2 group. In all groups, the activities were designed in accordance with the 5E learning model. Quantitative data obtained using the “Academic Achievement Test” and the “Science Attitude Scale” were analyzed with the SPSS package program. As a consequence, a statistically significant difference was found between the experimental-2 group and the control group in terms of academic achievement, and between the experimental-1 group and the control group in terms of attitude.
Science education out-of-school learning blended learning methods web-based supported teaching
Bu araştırmanın amacı, farklı ortamlarda gerçekleştirilen bilgisayar ve mobil uygulama destekli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı ve fen bilimlerine yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Ön test son test, kontrol gruplu, yarı deneysel desenin kullanıldığı bu çalışma, 2020–2021 eğitim öğretim yılında bir devlet okulunun 7. Sınıfında öğrenim gören 45 öğrenci ile “Bitki ve Hayvanlarda Üreme Büyüme ve Gelişme” ünitesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kontrol grubuna harmanlanmış öğrenme, deney grubu – 1’e harmanlanmış öğrenmenin zenginleştirilmiş yüz yüze öğrenme boyutu, deney grubu – 2’ye ise harmanlanmış öğrenmenin zenginleştirilmiş e-öğrenme boyutu uygulanmıştır. Her üç grupta da etkinlikler 5E öğrenme modeline uygun tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Akademik Başarı Testi” ve “Fen Bilimleri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre akademik başarı yönünden deney grubu – 2 ile kontrol grubu arasında deney grubu – 2 lehine, fen bilimlerine yönelik tutum açısından deney grubu – 1 ile kontrol grubu arasında, deney grubu – 1 lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık tespit edilmiştir.
Fen öğretimi bilgisayar ve mobil uygulama destekli öğretim okul dışı öğrenme ortamları harmanlanmış öğrenme
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2023 |
Publication Date | December 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |