Bu araştırmada okul öncesi dönem çocuğu olan ailelerin çocukları bilime yönlendirme düzeyleri ile çocukların bilim algısının bütüncül bir çerçevede incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem kullanılarak yürütülmüş, bu bağlamda nicel ve nitel verilere araştırma içerisinde yer verilmiştir. Bu kapsamda ölçüt ve ulaşılabilir örneklem yöntemleri kullanılarak üç farklı çalışma grubu belirlenmiştir. Nicel çalışma grubu, okul öncesi dönem çocuğu olan 168 ebeveynden oluşmaktadır. Nitel çalışma grubunda ise 11 ebeveyn ve 3-6 yaş aralığında 11 çocuk yer almaktadır. Araştırmada üç farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak 18 maddeden oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Nitel veri toplama aracı olarak ise araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu ve çocuklardan elde edilen çizimler kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda ailelerin çocukları bilime yönlendirme düzeylerinin eğitim düzeyi ve çocuk yaşı değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği ve ailelerin çocukları bilime yönlendirme düzeylerinin çocukların bilim algısı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda aileler evde, dışarıda ya da herhangi bir ortamda çocukla beraber bilimsel etkinlikler yapmalı, çocukları düşünme, araştırma, gözlem yapma gibi bilimsel süreç becerilerini kullanmaya yönlendirmelilerdir.
Bu çalışma birinci yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
This study aimed to examine the levels of families directing their children towards science and children's perception of science in a holistic framework. The research was conducted using mixed methods. Using criterion and convenience sampling methods, 168 parents with preschool children constituted the study group. The study group in the qualitative dimension of the research included 11 families with children between the ages of 3-6 and their children. Three different data collection tools were used in the study. A 5-point Likert-type, 18-item, 3-factor scale developed by Bal and Kaya (2022) was used as a quantitative data collection tool. As a qualitative data collection tool, a 6-question structured interview form developed by the researcher and drawings obtained from children were used. As a result of the study, it was determined that the level of families' orientation of children towards science differed significantly according to the variables of education level and child age, and the level of families' orientation of children towards science had a significant effect on children's perception of science.
Bu çalışma birinci yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education, Science Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Bu çalışma birinci yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir. |
Early Pub Date | August 12, 2024 |
Publication Date | August 16, 2024 |
Submission Date | November 17, 2023 |
Acceptance Date | August 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |