It is important to determine the level of job satisfaction of teachers and to draw attention to the areas that teachers feel unsatisfied. The main purpose of this research is to determine the level of teachers’ job satisfaction and to examine the consequences comparing with the results of a research conducted 12 years ago. The surveys were administered to the teachers working in public primary schools within the district of Konak in İzmir. Data were taken from 343 teachers in 12 schools via “The Job Satisfaction Scale.” The scale is comprised of 42 items and six dimensions. According to the findings, the participating teachers’ general job satisfactions levels were on the level of “partially”. There was not a significant difference between the levels of job satisfaction considering teachers’ age. According to gender and marital status, no significant differences between the levels of job satisfaction of teachers were observed. The results of the study showed differences according to the teachers’ demographic characteristics. Also the results showed significant differences in some of the scales compared to the research carried out 12 years ago.
Bireyin yaşantısında belirleyici rolü nedeni ile sınıf öğretmenlerinin dille ilgili yeterlilikleri oldukça önemlidir. Zira dil eğitiminin temeli, ilköğretim yıllarında, sınıf öğretmenleri tarafından atılır. Bu çalışma da sınıf öğretmeni adaylarının yazılı anlatım beceri düzeylerini belirlenen ölçütler dahilinde incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yönteminde yazılı doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Buna göre çalışma genel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adaylarının dış yapı ve iç yapı kurallarını uygulama açısından istenilen düzeyde olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın öğretmen adaylarının imla ve noktalama işaretlerinin doğru kullanımı konusunda ise yeterli düzeyde uygulayabildikleri saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 10 Issue: 1 |