Bu araştırmanın amacı birçok ülkede uygulanmakta olan ve Avrupa kalite standardına odaklanan bir model olan Avrupa Pedagojik BİT Lisansı (APBL)nın, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimi açısından bir çözümlemesini yapmaktır. Bu amaçla, alanyazından APBL ile ilgili bilgiler derlenerek, Türkiye’de öğretmenlerin BİT ile ilgili mesleki gelişimleri kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar özetlendi ve APBL’nin, Türkiye açısından bir çözümlemesi yapıldı. Günümüzde eğitimde dijital bir dönüşümün yaşandığı dikkate alındığında, bu araştırmada yapılan inceleme; Türkiye’de BİT’in eğitim süreci ile bütünleştirilmesi konusunda öğretmenlerin mesleki gelişimi ile ilgili olarak izlenecek stratejinin belirlenmesinde önem taşımaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimine dönük olarak hazırlanmış BİT ile ilgili birçok uygulamanın olduğu görülmektedir. Bununla birlikte Türkiye’de APBL’nin ortaya koyduğu genel çerçeveye dönük olarak, öğretmenlerin geneline hitap edecek şekilde gerçekleştirilen uzun süreli (6-12 ay) bir uygulama bulunmamaktadır. Sonuç olarak APBL, kültürel açıdan birbiriyle farklılık gösteren birçok ülkede uygulandığından Türkiye’de pilot uygulamaların başlatılabileceği söylenebilir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 1 |