Bu araştırma ile müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi işleyişine yönelik görüşlerini betimlemek amaçlanmaktadır. İlköğretim müzik eğitimi sürecine yönelik düşüncelerin ortaya konulması, eğitimin temeli olan ilköğretim düzeyinde niteliğin arttırılması bakımından önemlidir. 2011- 2012 öğretim yılında Antalya ili Kepez ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okullarında 62 müzik öğretmeni bulunmaktadır. Araştırmaya bu bölgede görev yapan 30 müzik öğretmeni katılmıştır.Araştırmada serbest mülakat yöntemikullanılmış olup; elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi uygulanmıştır.Elde edilen bulgulara göre, müzik öğretmenleri; en son yapılandırılan 2006 müzik öğretim programını kullanışlı bulmakla beraber, var olan bazı sorunlar nedeniyle uygulama zorlukları yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Bu sorunların başında, kalabalık sınıflar, müzik ders süresi ve fiziki şartların yetersiz olması gelmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 1 |