BibTex RIS Cite

The Relationship Between Communication and Problem Solving Skills and Reading Interest and Habits of Candidate Teachers’ (pp.167-185)

Year 2009, Volume: 6 Issue: 2, 187 - 206, 01.06.2009

Abstract

References

  • Akçamete, G., (1989). Üniversite Öğrencilerinin Okumalarının Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 22 (2), 735-736.
  • Andrews, S. V., (1992). Becoming Serious Writers/Readers: Providing Encouragement and Contexts for Learning”. Paper presented at the Annual Indiana Teachers Applying Whole Langoage Conference. (Terre Haute, IN, Feb 22, 1992). ERIC ED345230.
  • Balcı, V., (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158, Bahar 2003.
  • Basmacı, S. K., (1998). Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Bolat, S., (1990). Yüksek Öğretimde Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Cüceloğlu, D., (1987). İnsan İnsana. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Çam, S., (1996). İletişim Becerileri Eğitimi Programı Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Ego Durumlarına ve Problem Çözme Becerisi Algılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Çetinkanat, C., (1998). Öğretmen adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen

Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki (pp.167-185)

Year 2009, Volume: 6 Issue: 2, 187 - 206, 01.06.2009

Abstract

Günümüz toplumları; bilgiye kolay erişebilen, onu kullanıp üretimine katkı sağlayabilen, analiz, sentez ve değerlendirme yapabilme gücü ile iletişim ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olan, araştıran, sorgulayan, yaratıcı, evrensel değerleri özümsemiş, kendisini sürekli geliştiren bireylere gereksinim duymaktadır. Bu bağlamda eğitim sistemlerinden, bu özellikleri taşıyan insan gücünü yetiştirmesi beklenmektedir. Özellikle sınıf öğretmenleri, bahsedilen niteliklerin öğrencilere kazandırılabilmesi açısından kritik öneme sahiptir. Bu nedenle; eldeki araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları incelenmiştir. Araştırma, ADÜ ve DEÜ Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören toplam 184 sınıf öğretmeni adayı üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizi için SPSS 12 programı kullanılmış, ayrıca problemler doğrultusunda ANOVA, LSD testleri uygulanmış, korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerilerinin yeterli, okuma ilgilerinin orta, problem çözme becerilerinin de yeterli düzeyde bulunduğu görülmektedir. Öğrenmeöğretme sürecini yönlendiren öğretmen adaylarının okuma ilgi ve alışkanlığının kazandırılması için hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitiminde birtakım önlemler alınmalıdır

References

  • Akçamete, G., (1989). Üniversite Öğrencilerinin Okumalarının Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 22 (2), 735-736.
  • Andrews, S. V., (1992). Becoming Serious Writers/Readers: Providing Encouragement and Contexts for Learning”. Paper presented at the Annual Indiana Teachers Applying Whole Langoage Conference. (Terre Haute, IN, Feb 22, 1992). ERIC ED345230.
  • Balcı, V., (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158, Bahar 2003.
  • Basmacı, S. K., (1998). Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerini Algılamalarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Bolat, S., (1990). Yüksek Öğretimde Öğretim Elemanı-Öğrenci İletişimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Cüceloğlu, D., (1987). İnsan İnsana. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Çam, S., (1996). İletişim Becerileri Eğitimi Programı Eğitiminin Öğretmen Adaylarının Ego Durumlarına ve Problem Çözme Becerisi Algılarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Çetinkanat, C., (1998). Öğretmen adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. Asuman Seda Saracaloğlu This is me

Yrd. Doç. Dr. Nilgün Yenice This is me

Öğr. Gör. Dr. Nuri Karasakaloğlu This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Saracaloğlu, P. D. A. S., Yenice, Y. D. D. N., & Karasakaloğlu, Ö. G. D. N. (2009). Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri İle Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki (pp.167-185). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 187-206.