BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 44 - 61, 01.06.2008

Abstract

References

  • Aydın, M., Z. (1993). Din Öğretiminde Yöntemler ve Buldurma Yöntemi. A.Ü. S.B.E.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Bednar, A. K., Cunningham, D., Duffy, T. M., J. D. (1992). “Theory into Practice. In David H. Jonassen and Thomas M. Duffy, eds. Constructivism and Technology of Instruction”: A Conversation. (17-34). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). “Performansa Dayalı Durum Belirleme Nedir?” İlköğretmen Dergisi (8), 28- 32.
  • Çakan, M. (2004). “Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim” Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (37), sayı: 2, 99–114.
  • Çolakoğlu, Jale. (2002). “Yaşam Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 155-156, (Yaz-Güz).
  • Erdem, E. (2001). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gelbal S., Kelecioğlu H. (2007). “Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33: 135-145.
  • Gerek, Ö. (2006). “Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programı Hakkındaki Görüş Değerlendirme ve Yeterlilikleri Üzerine Bir Araştırma”. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • İşman, A. (1999). “Eğitim Teknoljisinin Kuramsal Boyutu: Yapısalcı Yaklaşımın (Constructivism) Eğitim Öğretim Ortamlarına Etkisi. Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Jonassen D.H., (1991). “Objectivism versus Constructivism: Do we need a New Philosophical Paradigm?” Educational Technology, Research and Development. 39(3), 5-14.
  • Kanatlı, F. (2008). “Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi” Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Linn, R.L. & Gronlund N.E. (1995). “Measurement And Assesment in Teaching” (7th edition). Upper Saddle River: Printice-Hall Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). “İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı”. M.E.B. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). “İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı”. M.E.B. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). “İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı”. M.E.B. Ankara.
  • Özyenginer, E. (2006). “Bilgisayar dersinde elektronik portfolyo yöntemi kullanımı üzerine bir çalışma” İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim dalı Eğitim Programları ve Öğretim Programı Yüksek Lisans Tezi.
  • Tezci E., Gürol A. (2003). “Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık” The
  • Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET January 2003
  • ISSN: 1303-6521 volume 2 Issue 1 Article 8.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 44 - 61, 01.06.2008

Abstract

Araştırma, resmi ve özel okullarda görev yapan ve 2005-2006 öğretim yılında uygulamaya geçen yeni programı uygulayan sınıf öğretmenlerinin öğretim sürecinde ölçme ve değerlendirme boyutunda yaşadıkları ve karşılaştıkları sorunları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada var olan durumun ortaya konması amaçladığından araştırma türü, betimsel bir araştırmadır. Araştırma, Ankara, İstanbul ve Kütahya illerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi ve özel okullarında görev yapan 96 sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenleri geleneksel ölçme araçlarından çoktan seçmeli testleri, alternatif ölçme araçlarından ise performans görevlerini sıklıkla kullanmaktadırlar. Geleneksel ve alternatif ölçme araçları ile ilgili kendilerinin yeteri kadar bilgi sahibi olmadıklarını bu araçlarla değerlendirme yapmanın karmaşık olduğunu ve ölçme değerlendirme uzmanına ihtiyaç duyduklarını düşünürlerken, özellikle alternatif ölçme araçlarının kullanımın da zaman ve sınıf mevcudu açısından sıkıntı yaşadıklarını ve verilen hizmetiçi eğitimlerin yeterli olmadığını düşünmektedirler. Bunun yanında sınıf öğretmenlerinin büyük çoğunluğu; genel olarak değerlendirme sürecinin ekonomik açıdan veli ve öğretmene maddi olarak yük getirdiğini belirtmişlerdir

References

  • Aydın, M., Z. (1993). Din Öğretiminde Yöntemler ve Buldurma Yöntemi. A.Ü. S.B.E.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Bednar, A. K., Cunningham, D., Duffy, T. M., J. D. (1992). “Theory into Practice. In David H. Jonassen and Thomas M. Duffy, eds. Constructivism and Technology of Instruction”: A Conversation. (17-34). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). “Performansa Dayalı Durum Belirleme Nedir?” İlköğretmen Dergisi (8), 28- 32.
  • Çakan, M. (2004). “Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim” Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (37), sayı: 2, 99–114.
  • Çolakoğlu, Jale. (2002). “Yaşam Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 155-156, (Yaz-Güz).
  • Erdem, E. (2001). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gelbal S., Kelecioğlu H. (2007). “Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33: 135-145.
  • Gerek, Ö. (2006). “Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programı Hakkındaki Görüş Değerlendirme ve Yeterlilikleri Üzerine Bir Araştırma”. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • İşman, A. (1999). “Eğitim Teknoljisinin Kuramsal Boyutu: Yapısalcı Yaklaşımın (Constructivism) Eğitim Öğretim Ortamlarına Etkisi. Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, İzmir.
  • Jonassen D.H., (1991). “Objectivism versus Constructivism: Do we need a New Philosophical Paradigm?” Educational Technology, Research and Development. 39(3), 5-14.
  • Kanatlı, F. (2008). “Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi” Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Linn, R.L. & Gronlund N.E. (1995). “Measurement And Assesment in Teaching” (7th edition). Upper Saddle River: Printice-Hall Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). “İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı”. M.E.B. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). “İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı”. M.E.B. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). “İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı”. M.E.B. Ankara.
  • Özyenginer, E. (2006). “Bilgisayar dersinde elektronik portfolyo yöntemi kullanımı üzerine bir çalışma” İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim dalı Eğitim Programları ve Öğretim Programı Yüksek Lisans Tezi.
  • Tezci E., Gürol A. (2003). “Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık” The
  • Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET January 2003
  • ISSN: 1303-6521 volume 2 Issue 1 Article 8.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Öğr. Gör. Dr. Duygu Anıl This is me

Meltem Acar This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Anıl, Ö. G. D. D., & Acar, M. (2008). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.