BibTex RIS Cite

Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 116 - 136, 01.06.2008

Abstract

References

  • BAYKUL, Yaşar. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları, Cem Web Ofset, 89.
  • MEHRENS, William A.,LEHMANN, Irvin J. (1991). Measurement and Evaluation in Education and Psychology. Fourth Edition, Harcourt Brace Collage Publishers, USA, 8.
  • POPHAM, W. James. (1998). Classroom Assessment What Teachers Need to Know. London: Second Edition, IOX Assessment Associates, 177.
  • SCHLEUTER, Stanley L. (1996). A Sound Approach to Teaching Instrumentalist. New York: Second Edition, Schirmer Books, An Imprint of Simon& Schuster Macmillan, Prentice Hall International, 176.
  • TEKİNDAL, Satılmış. (2002). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yönetimleri. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, 103.
  • TUFAN, Selmin, ÖZDOĞAN, Cengizhan. (1997). ‘‘Piyano Eğitiminin I. Yılında Ulaşılması Amaçlanan Performansın Ölçme ve Değerlendirilmesi’’. Müzik Eğitimi Sempozyumu. (Yayınlanmamış Bildiri), 4.
  • UÇAN, Ali. (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi ve Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3 (1), 287- 307.

Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi

Year 2008, Volume: 5 Issue: 2, 116 - 136, 01.06.2008

Abstract

Araştırma, Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında (MEABD), keman eğitimi yarıyıl sonu sınavlarında yapılan ölçmede mevcut durumu saptamak ve eğitim-öğretimi olumlu yönde etkileyecek geçerliği, güvenilirliği ve kullanışlılığı yüksek olan yeterince sistematik, yeni bir ölçme aracı örneği geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, her öğrencinin sınav performans ölçümünün daha nesnel ve sağlıklı bir biçimde yapılmasına katkı sağlayacak yeni bir ölçme aracı örneği geliştirilmesi bakımından önemlidir. MEABD’lerinde keman eğitimi yarıyıl sonu sınavlarında yapılan ölçmede mevcut durumu saptaması, yapılan sınavlarda geçerliği, güvenirliği ve kullanışlılığı yüksek olan bir ölçme aracının geliştirilerek kullanılmasının sağlanmasını amaçlaması sebebiyle betimsel niteliktedir

References

  • BAYKUL, Yaşar. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları, Cem Web Ofset, 89.
  • MEHRENS, William A.,LEHMANN, Irvin J. (1991). Measurement and Evaluation in Education and Psychology. Fourth Edition, Harcourt Brace Collage Publishers, USA, 8.
  • POPHAM, W. James. (1998). Classroom Assessment What Teachers Need to Know. London: Second Edition, IOX Assessment Associates, 177.
  • SCHLEUTER, Stanley L. (1996). A Sound Approach to Teaching Instrumentalist. New York: Second Edition, Schirmer Books, An Imprint of Simon& Schuster Macmillan, Prentice Hall International, 176.
  • TEKİNDAL, Satılmış. (2002). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yönetimleri. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, 103.
  • TUFAN, Selmin, ÖZDOĞAN, Cengizhan. (1997). ‘‘Piyano Eğitiminin I. Yılında Ulaşılması Amaçlanan Performansın Ölçme ve Değerlendirilmesi’’. Müzik Eğitimi Sempozyumu. (Yayınlanmamış Bildiri), 4.
  • UÇAN, Ali. (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi ve Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3 (1), 287- 307.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Esra Dalkıran This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Dalkıran, Y. D. D. E. (2008). Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 116-136.