Öğrencilerin kendi bakış açısını, zamandan ve mekandan bağımsız olarak akranları ve kendinden daha bilgili kişilerle tartışmasına, farklı bakış açılarını inceleyip, kendi bakış açısına gelen eleştiriler ışığında anlam oluşturmasını sağlayan çevrimiçi tartışmalar, araştırma ve uygulama alanlarında kullanılmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme ile gerçekleştirilen bu çalışmada, durum çözümlemesi amacıyla yapılan çevrimiçi tartışmaları engelleyen ya da kolaylaştıran unsurlar, öğrenci görüşleri ile incelenmiştir. Görüşmelerle elde edilen verilerde yinelenen temaların belirlenmesi için sürekli karşılaştırmalı içerik çözümlemesi yöntemi kullanılmıştır (Glasser ve Strauss, 1967). 15 öğrenciye ait görüşme verilerinin çözümlenmesi sonucundaki ana temalar şunlardır; (1) öğrenci sayısı, (2) tartışma gruplarının farklı üniversiteden oluşturulması, (3) öğretmen katılımı, (4) çevrimiçi tartışma deneyiminin olup olmaması, (5) içerikle ilgili yeterli bilginin olup-olmaması, (6) yöneticinin tartışmaya etkisi, (7) çevrimiçi tartışmaların ders-geçme notuna etkisi. Bu ana temalara ilişkin öğrenci görüşleri incelendiğinde, yöneticinin tartışmaya katılımının gerekliliği gibi bazı konularda görüş birliği olduğu ancak grup büyüklüğü gibi bazı konularda farklı öğrenci görüşleri olduğu belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 2 |