Bu çalışmanın amacı, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında gerçekleştirilen “Küçük Bilim Adamları Keşifte” projesinde yapılan Fen Bilimleri etkinliklerine yönelik öğrenci düşüncelerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde Erzincan ili merkez ortaokullarının 6. ve 7. sınıflarından projeye gönüllü olarak katılan 127 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulamalarda fizik, kimya ve biyoloji alanlarından 21 etkinlik yapılmıştır. Ayrıca etkinliklerde doğa gezilerine de yer verilmiştir. Etkinlikler katılımcıların, çok fazla bilgi öğrenmeleri yerine basit bilimsel olguların farkına varmalarını böylece merak duygularının, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin tetiklenmesini sağlayacak biçimde hazırlanmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu 6 sorudan oluşan “Öğrenci Etkinlik Değerlendirme Anketiyle” toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin projede yapılan etkinlikleri okulda yapılan etkinliklerden daha eğlenceli ve güzel buldukları, proje etkinlikleri ile birçok yeni bilgi öğrendikleri ve okulda bu tür etkinliklerin yapılmasını istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin yaptıkları etkinlikleri öğretici buldukları ve elde ettikleri bilgileri ileride kullanabilecekleri düşüncesine sahip oldukları tespit edilmiştir
The aim of this study is to determine the students’ views about the science activities in the project of “Little Scientists in Discovery”. In this survey data were collected from 127 secondary school students at 6 and 7 grades in 2011-2012 academic year. 21 th th activities in the field of physics, chemistry and biology were applied in the process of practice. On the other hand, outdoor activities on a specific field trip were included in activities. The activities aim instead of learning several information, to realize the basic scientific circumstance and to create curiosity of inquiry of participants. “Student Activity Evaluation Survey”, which includes six open ended questions, was applied to participants in order to determine the students’ perceptions about the activities. Content analysis was used for data analyze. According to the research findings, it can be said that students felt responsible during their learning as they actively participated in the process. Besides, students’ attention and participation is at a high level. These activities may create a sense of wonder in students and increase their interest towards science. In addition, students may both learn and enjoy with these activities
Other ID | JA52GJ49VU |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |