Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği (BESÖ) Bölümü öğrencilerinin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu belirtilerinin, akademik başarı ve bazı parametrelerle (ilişkisini inceleyerek, cinsiyet, yaş, vücut ağırlığı, sınıf düzeyi ve bazı demografik bilgileri açısından) öğrenciler üzerindeki etkisinin farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırma Beden Eğitimi ve Spor bölümünde eğitimlerine devam eden 200 gönüllü öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.BESÖ bölümü öğrencilerinin dikkat eksiliği hiperaktivite bozukluğu belirtisi olasılığını belirlemek için Dünya Sağlık Örgütü tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlanması, güvenirliliği ve geçerliliği Doğan ve arkadaşlarının (2009) yaptığı erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Kendi Bildirim Ölçeği (Adult Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ASRS-v1.1) testi ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Katılımcıların dikkat eksiliği hiperaktivite bozukluğu belirtisi olasılığı belirlenmiştir Araştırmada elde edilen verilerin analizi için “SPSS 15.0” paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise “t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), korelasyon ” test tekniklerinden yararlanılmıştır. BESÖ bölümü öğrencilerindeki yüksek DEHB belirtisi ve DEHB belirtisi olasılığı ciddi oranda görülmüştür. Eğitim kurumlarının ve öğretmenlerin DEHB’li olabilecek öğrenciler için yapılacak eğitim planlanmasında, bu öğrencileri dikkate alması ve daha fazla rekreatif alanlara yer verilmesi önerilmektedir
The purpose of this study is to find out whether the impact of the symptoms of Attention Deficit/Hyperactivity Disorder of the students being trained at the department mentioned above by examining the relationship between their academic achievement and some parameters such as gender, age, body weight, grade level and personality information. The study has been carried out on 200 volunteer students who have been selected randomly among the students of the department. In order to determine the potentiality of the Attention Deficit/Hyperactivity Disorder of the students from the department, we have followed up DEHB (Attention Deficit/Hyperactivity Disorder), ASRS-v1.1)and Personal Information Form, which have been developed by WHO (World Health Organization) and transcribed by Doğan et all. “SPSS 15-0” package programme and the “t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), correlation”test techniques have been used for the analysis of the data obtained from the study.It has been observed that the students of BESÖ have significant symptoms of DEHB and the possibility of DEHB. It is recommended that the educational institutes and the teachers take into account the conditions of the students having DEHB when planning the curriculum of the schools
Other ID | JA52EU35YA |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |