Dönme ve yuvarlanma hareketi, öğrencilerin en fazla güçlük yaşadıkları fizik konularından birisidir. Tork, eylemsizlik momenti, açısal hız ve açısal ivme kavramlarının öğrenilmesinde ve bu kavramların birbirleri ile ilişkisinin tespitinde güçlükler yaşanmaktadır. Sürtünme kuvvetinin dönme ve yuvarlanma hareketindeki rolü de öğrencilerin anlamakta güçlük çektikleri konulardan bir diğeridir. Bu çalışmanın amacı, Rimoldini ve Singh (2005) tarafından geliştirilen, dönme ve yuvarlanma hareketiyle ilgili öğrenme güçlüklerini teşhis etmeye yönelik bir testin Türkçeye uyarlanarak uygulanmasıdır. Araştırma, üniversite birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 268 mühendislik fakültesi öğrencisi ile 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin dönme ve yuvarlanma konusundaki güçlüklerini belirlemek amacıyla 30 maddeden oluşan çoktan seçmeli bir kavram testi kullanılmıştır. Testin güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha =0,71 olarak bulunmuştur. Elde edilen bulgular ışığında, öğrencilerin dönme ve yuvarlanma konusundaki kavramları anlama ve yorumlama konusunda yaşadıkları güçlükler değerlendirilmiştir
Rotational and Rolling motion is one of the subjects in physics that students have difficulties in learning and understanding the concepts of torque, moment of inertia, angular velocity and angular acceleration. They also have difficulties in determining the relationships among them. The role of friction in rotational and rolling motion is also uncertain to students. The purpose of this study is to adapt a diagnostic test into Turkish language which was developed by Rimoldini and Singh (2005) in order to determine university students’ difficulties about rotational and rolling motion concepts. The sample comprises 268 first year university students attending Faculty of Engineering in the academic year of 2014-2015. In this study, the descriptive survey method was carried out. A 30-multiple choice question diagnostic test was used in order to determine students’ difficulties about rotational and rolling motion concepts. The reliability of the test (Cronbach'sAlpha) was found = 0,71. Difficulties related to the subject area were evaluated in this article
Other ID | JA52FR39VS |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |