Bu çalışmanın amacı, sınıf içinde ortaya çıkan, sınıfın öğretim ortamını bozan olumsuz öğrenci davranışlarının neler olduğunu ve bu olumsuz davranışların nedenleri konusunda öğretmenlerin ne düşündüğünü ortaya koymaktır. Bu araştırmada veri toplamak için gözlem ve görüşme tekniklerinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin sınıf içindeki olumsuz tutum ve davranışlarının tespiti için yapılandırılmamış gözlem tekniği, öğretmenlerden veri toplamak için de yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Van Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 32 ortaokul ve bu okullarda öğrenim gören 68 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrenci gözlemlerinden ve öğretmen görüşmelerinden elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçları incelendiğinde; "öğrencilerin sınıf içinde çoğunlukla argolu konuştukları, derste arkadaşlarına sözlü olarak sataştıkları, derste sürekli konuştukları, derse dikkatlerini veremedikleri, sınıfta yerlerinde duramadıkları, derste başka işlerle uğraştıkları ve arkadaşlarına fiziksel şiddet uyguladıkları" şeklindedir. Sınıf içindeki bu olumsuz davranışların nedenleri konusunda öğretmenler; "ailelerin çocuklara yeteri kadar zaman ayırmadıkları ve ilgi göstermedikleri, çocukların bazen etrafındaki kişilerin dikkatlerini çekmek için olumsuz davranışlar sergiledikleri, öğrencinin arkadaş çevresinin olumsuz olması, çocukta Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite gibi bir probleminin olmasından dolayı" şeklinde görüş bildirmişlerdir
The aim of this study is to investigate teachers' thoughts concerning negative student behaviours that disrupt classroom's educational environment and about the reasons for these behaviours. In this study, - observation and interview techniques were used to gather required data. To determine the attitudes and behaviours of the students in the class, unstructured observation technique, and to gather data from teachers semi-structured interviews were used. The study group consisted of 32 secondary schools and 68 students studying in these schools affiliated to Van National Education Directorate. The data obtained from the students' observations and teacher interviews were analysed using content analysis. The results of the study showed that students mostly speak slang language; brickbat each other; talk continuously during the class; do not pay attention to the lessons; keep fidgeting; deal with other things, and show violence in the class. As a result of these negative behaviors' in the classroom, teachers expressed such opinions as parents do not give enough attention to their children; or do not spare enough time for them, and thus the students exhibit negative behaviours for attracting attention around them; their friend groups are bad; they have attention deficit disorder and hyperactivity
Other ID | JA52ET89AZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |